نماینده کنگره: سلامت روان ترامپ را بررسی کنید

 یکی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه به وقت محلی، لایحه‌ای را ارائه کرد که در آن پیشنهاد شده است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تحت یکسری آزمایشات سلامت جسمی و روانی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا برای پست ریاست‌جمهوری آمریکا مناسب است یا خیر.

 

پایگاه اطلاع رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد،   لایحه «زو لوفنر» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا به طور خاص از «مایک پنس» معاون ترامپ و اعضای کابینه ترامپ می‌خواهد که هرچه سریعتر  خدمات متخصصین پزشکی و روانپزشکی را تأمین کنند تا بتوانند آزمایشات لازم را بر روی رئیس‌جمهور آمریکا انجام دهند که طبق متمم بیست و پنجم در صورت عدم سلامت روان ترامپ، فرایند برکناری وی طی شود.

 

آزمایشاتی که بر روی دونالد ترامپ انجام می‌شود، تعیین می‌کند که آیا وی از اختلالات روانی یا هرگونه زخمی رنج می برد که توانمندی وی را از ادامه عمل به وظایف قانونی‌اش منع می‌کند یا خیر.

 

طبق متمم بیست و پنجم، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و اکثر کابینه در مجلس نمایندگان و سنا آمریکا مجبور می‌شوند در صورتیکه رئیس‌جمهور آمریکا حاضر نشود ریاست‌جمهوری را به معاون خود واگذار کند، به استعفای وی رأی دهند.

 

در لایحه نماینده دموکرات آمریکا آمده است: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ یک الگوی رفتاری و گفتاری هشداردهنده‌ای را به وجود آورده است که این نگرانی را به وجود آورده است که ممکن است اختلالات روانی، وی را برای پست ریاست جمهوری نامناسب کرده است و موجب شده است که نتواند به وظایف قانونی‌اش عمل کند».

 

لوفنر در واقع با ارائه این لایحه، به گروهی از دموکرات های کنگره پیوست که پیش از این سلامت روان ترامپ را زیر سؤال برده بودند.

 

بعد از آنکه ترامپ به خشونت‌های نژادپرستانه هفته گذشته «شارلوتسویل» ایالت ویرجینیا که طرفداران جنبش برتری نژاد سفیدپوست آغازگر آن بودند، واکنش دوگانه‌ای داد و دو طرف درگیر را مقصر اعلام کرد، موجی از انتقادات روانه وی شد.

 

شماری از دموکرات‌ها لایحه ای را به امضا درآوردند و خواستار محکوم کردن این واکنش ترامپ به خشونت‌های شارلوتسویل شدند.