پیش بینی حملات شیمیایی داعش به اروپا
رئیس سابق بخش مبارزه با تروریسم رژیم صهیونیستی هشدار داد، روزهای بدتر اروپا هنوز در راه است و تروریستهای داعش به حملات شیمیایی مبادرت خواهند ورزید.

پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، در گزارشی نوشت: نیتزان نوریل، ژنرال صهیونیست و رئیس سابق «اداره مبارزه با تروریسم اسرائیل»، روز جمعه ضمن هشدار درباره اینکه گروه تکفیری تروریستی داعش دست به حملات شیمیایی خواهد زد، گفت، با اینکه این گروه تروریستی رو به زوال و نابودی است، اما اتفاقات بدتری هنوز در راه است و رخ خواهد داد.

وی در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: جامعه غربی باید خودش را با این واقعیت وفق دهد که تروریسم بخشی از زندگی ماست. ما باید به آن عادت کنیم. نه به این معنی که کنار بنشینیم و منتظر حمله بعدی باشیم و نه اینکه سفرهای خارجی یا روند زندگی مان را متوقف کنیم بلکه به این معنی که ببینیم چه کسی می‌تواند اقدامات یا فرآیند‌ها را به نحوی بهبود ببخشد که بتواند به مقابله با حمله بعدی کمک کند و آن را تبدیل به حمله‌ای کند که تلفات زیادی نداشته باشد.

نوریل، این اظهارات را در خصوص حملات تروریستی در بارسلون و کمبریلز اسپانیا مطرح کرد که دست کم ۱۴ تن در این دو حمله کشته و حدود ۱۳۰ نفر زخمی شدند و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

وی که از فرماندهان پیشین و معاون فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۲۰۰۶ با حزب الله لبنان بود، گفت، با اینکه این گروه (داعش) به شدت رو به زوال است، هنوز هم توانایی آسیب زدن زیاد را دارد.

نوریل افزود: «من متاسفانه، در میان کسانی بودم که می‌گفتند: من به شما گفته بودم که سال ۲۰۱۷ در اروپا، سال پر از خونریزی و کشتار خواهد بود».

رئیس سابق بخش مبارزه با تروریسم اسرائیل در ادامه افزود: «من فکر می‌کنم روزهای بدتر هنوز در راه است. آنچه ما شاهد آن هستیم، روند سخت نابودی زیرساخت‌های فیزیکی دولت اسلامی (داعش) در منطقه است و این مسئله متاسفانه با بسیاری از حوادث از این نوع و بدتر همراه خواهد بود. من معتقدم که یک حمله تروریستی شیمیایی در انتظار ما است. گروه ک. تکفیری تروریستی داعش دانش، توانایی و ابزار آن (انجام دادن حملات شیمیایی) را دارد. من فکر می‌کنم آن‌ها قبلا این تصمیم را گرفته اند. تن‌ها چیزی که باقی مانده، عملیات است که آن نیز اتفاق خواهد افتاد.»

نوریل در ادامه گفت، «هر بخش از چنین حمله‌ای - از جمله دستیابی به سلاح و مواد اولیه - می‌تواند به آسانی از سوی هسته‌های ترور که در کشورهای اروپایی مستقر هستند و برای چنین مأموریت هایی آموزش دیده اند، سازمان دهی شود.»

وی همچنین تصریح کرد که آگاه سازی بیشتر در همه جا برای جلوگیری و توقف حملات بیشتر ضروری است و پیشگیری مسئولیت همه است.

نوریل افزود: «پیشگیری کاری است که مقامات محلی و شهرداری می‌توانند انجام دهند تا احتمال وقوع دوباره حادثه را کاهش دهند. چیزی که ما نیاز داریم این است که در وضعیتی قرار بگیریم که چنین حوادثی، زمانی که اتفاق می‌افتند، پس از ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پایان یابند.»