شهرک حمیمه در سوریه آزاد شد/ تسلیم شدن 70 داعشی در مقابل حزب الله

یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان تعدادی از تپه‌های غرب کوه الشاعر در حومه شرقی حمص را هم از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کردند که این دستاورد در سایه سردرگمی و فروپاشی صفوف این گروهک تروریستی تکفیری به دست آمد.

در حومه حماه هم نیروهای ارتش توانستند روستاهای «الدکیلة الشمالیة، الدکیلة الجنوبیة و أم حارتین» و تعدادی تپه در جنوب روستای «أم حارتین» در حومه شرقی حماه را پاکسازی کنند و علاوه بر هلاکت 10 تروریست، چند خودروی مجهز به تیربار آنها هم منهدم شد.

نیروهای ارتش با قطع راه‌های پیوند و ارتباط تروریست‌های داعشی در حومه شرقی السلمیه پس از سیطره بر بخش اعظم جاده اثریا به السخنه و آزادسازی مناطق واقع در اطراف این جاده، به دستاورد مهمی دست یافتند و با این دستاورد، نیروهای ارتش، بیشتر راه‌های اصلی منطقه را به کنترل خود درآوردند.

خبر دیگر اینکه جنگنده‌های روسی همچنان مواضع گروه تروریستی داعش را در منطقه‌ای که داعش در حومه شرقی السلمیه محاصره شده است، بمباران می‌کنند.

رویداد دیگر اینکه تعداد داعشی‌هایی که خود را در قلمون غربی به حزب الله تسلیم کردند به 70 تروریست رسیده که در میان آنها یکی از سرکردگان داعش موسوم به قاضی شرعی داعش و سرکرده دیگری به نام ابویزید موسوم به امیر الزمرانی به چشم می‌خورد. این در حالی است که عملیات نظامی در دو سوی مرزهای سوریه و لبنان ادامه دارد به طوری که مقاومت لبنان از پایان مرحله دوم این عملیات پس از آزادسازی بیش از نیمی از مناطقی که تروریست‌های داعشی در مرزهای سوریه و لبنان اشغال کرده بودند،‌ خبر داد.

خبر دیگر اینکه کمیته‌های مردمی مدافع شهرک‌های تحت محاصره فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب توانستند دو پهپاد متعلق به گروه‌های تروریستی را در اطراف شهرک فوعه سرنگون کنند. تروریست‌ها طی روزهای اخیر با استفاده از این پهپادهای مجهز به بمب و مواد منفجره، مردم بی‌دفاع این شهرک‌های را هدف قرار داده‌اند.