ممنوع‌الخروج شدن خانواده «نواز شریف» به دلیل فساد مالی

 «نوازشریف» نخست وزیر سابق پاکستان،دخترش «مریم نواز» و سایر اعضای خاندان شریف بر اثر بی‌توجهی به احضاریه دیوان محاسبات ممنوع الخروج شدند و نمی‌توانند تا مشخص شدن نتیجه پرونده فساد مالی از کشور خارج شوند.

تا زمانی که سازمان حسابرسی تحقیقات خود را در خصوص فساد مالی خاندان شریف تکمیل نکند اعضای خاندان شریف نمی‌توانند از پاکستان خارج شوند.

به گزارش دیلی اوصاف، تحقیق درباره فساد مالی خاندان شریف و پیگیری پرونده پاناما لیکش فقط به دیوان محاسبات مربوط نیست و دادگاه نیز در این زمینه وارد عمل شده است.

تا زمانی که دادگاه و دیوان محاسبات تحقیقات خود را کامل نکنند به نواز شریف اجازه داده نمی‌شود از کشور خارج شود.

روند قضایی رسیدگی به اتهامات فساد مالی نواز شریف نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان و خانواده‌اش ادامه دارد و دادگاه اعلام کرده در صورتی که آنها به احضاریه‌های دیوان محاسبات اهمیت ندهند پرونده آنها به صورت غیابی پیگیری می‌شود.

خانواده شریف اعلام کرده‌اند تا زمانی که دادگاه به درخواست آنها برای تجدید نظر درباره حکم برکناری نواز شریف رسیدگی نکند در هیچ مرجع قضایی حضور پیدا نمی‌کنند.

مقامات دیوان محاسبات پاکستان در گفت و گو با خبرنگاران بر این موضوع تأکید کردند که عدم حضور خاندان شریف به معنای توهین به دادگاه است که عواقب خوبی برای آنها ندارد.

«سراج‌الحق» رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان در این زمینه گفت: عدم حضور خاندان شریف در دیوان محاسبات به معنای توهین به دادگاه است.

وی افزود: اگر دیوان عالی پاکستان نتواند سیاستمداران و حاکمان خودکامه را بازخواست کند چطور مردم عادی را محاکمه خواهد کرد.

در همین حال «دیوان عالی لاهور» شریف و 13 تن از دستیاران و مشاورانش از جمله وزیر خارجه و وزیر کشور را به جرم اهانت به دادگاه احضار کرده است.