به گزارش ایرنا، قاهره در حالی زمان باقی مانده تا انتخابات پارلمانی را سپری می كند كه در واقع ۳ نخست وزیر و دولت در این كشور وجود دارد: دولت مستعفی به ریاست 'عصام شرف'، دولتی كه قرار است به ریاست 'كمال الجنزوری' تشكیل شود و دولتی كه میدان التحریر تشكیل آن را به ریاست 'محمد البرادعی' اعلام كرده است. اكنون صحنه سیاسی مصر در بین این ۳ دولت در نوسان و فراز و نشیب است.

قرار است ژنرال ' طنطاوی ' رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر امروز با نمایندگان برخی از گروه ها و احزاب سیاسی مصر دیدار و در باره چگونگی خروج از بحران کنونی با آنان مشورت کند.

خبرگزاری رسمی مصر که این خبر را اعلام کرد توضیح نداد کدام گروه ها و احزاب سیاسی طرف گفت وگو و مشورت امروز طنطاوی هستند.

' کمال الجنزوری ' نخست وزیر انتصابی طنطاوی هم به نوبه خود امروز به مشورت های خود با گروه های سیاسی برای انتخاب اعضای کابینه خود ادامه می دهد.

در همین حال، صدها تن از انقلابیون مصر در حال عزیمت به میدان التحریر قاهره برای شرکت در تظاهرات میلیونی امروز هستند. این در حالی است که صدها تن دیگر شب گذشته را با وجود سرمای شدید هوا در این میدان گذراندند.

چندین ائتلاف جوانان انقلابی به همراه برخی گروه های سیاسی پیشنهاد برگزاری تظاهرات امروز را مطرح کردند. هدف اصلی این تظاهرات، اعلام حمایت از دولت انقلابی است که ساعاتی قبل از سوی تظاهر کنندگان میدان التحریر تشکیل آن به ریاست محمد البرادعی اعلام شد.

در همین حال تظاهرات و تحصن در اطراف مقر نخست وزیری مصر در مرکز قاهره همچنان ادامه دارد.

۲۳ ائتلاف و حزب سیاسی مصری روز گذشته با انتشار بیانیه ای علاوه بر طرح همه خواسته های انقلابیون خواستار مجازات قاتلان جوانان انقلابی شدند و از مردم خواستند در تظاهرات امروز شرکت کنند.

از سوی دیگر کسانی که خود را ' ائتلاف اکثریت خاموش ' می نامند خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در میدان ' العباسیه ' قاهره برای یاری و حمایت از شورای نظامی شدند. حاضران در میدان التحریر با دید بسیار منفی به تظاهرات العباسیه نگاه می کنند. آنان می گویند در حالی که شورای نظامی هیچ مشروعیتی ندارد و میدان التحریر دارای مشروعیت و وجهه مردمی است، نباید چنین تظاهراتی برگزار شود و بلکه شورای نظامی باید فورا کناره گیری و قدرت را به دولت غیر نظامی تحویل دهد.

لازم به ذکر است طی چند روز اخیر که تظاهرات حمایت از شورای نظامی در میدان العباسیه قاهره برگزار شده، همواره تعداد شرکت کنندگان در آن در مقایسه با حاضران در میدان التحریر بسیار محدود و اندک است.

قرار است اولین مرحله از انتخابات پارلمانی مصر فردا (دوشنبه) آغاز شود.