عامل اصلی حوادث تروریستی گوشه و کنار جهان

 مار افعی داعش این روزها به لانه اصلی بازگشته و با کمال تاسف در حال کشت و کشتار مردم بیگناه در اروپا و آمریکا و سایر مناطق مغرب زمین است.

سایه ترس و وحشت بر ممالک مغرب زمین سایه افکنده و شهروندان اروپایی و آمریکایی تاوان جنایت‌پروری حکام شان را می‌دهند. «داعش ساخته و پرداخته آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی است»؛ این گزاره‌ای است که حتی خود اهالی مغرب زمین نیز در صحت آن کمترین تردیدی ندارد.

مهمان ویژه کاخ سفید

همین چند روز پیش بود که کاخ سفید با فرش قرمز پهن شده از "هنری کیسینجر" استراتژیست امنیتی اسبق خود پذیرایی کرد؛ کیسنجر در مقالات اخیر خود تصریح کرده است که داعش نباید از بین برود و صرفا باید بوسیله نیروهای غیرشیعی ضعیف شود؛ به طور کلی تحلیل رفتار آمریکا و ائتلاف تحت رهبری‌اش در دو سال اخیر حکایت از آن دارد که آنها به هیچ وجه مایل نیستند، گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه به طور کامل از بین برود؛ در این رابطه شاهد مثال‌های میدانی بیشماری وجود دارد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه در جمع کارکنان وزارت خارجه سوریه به این موضوع اشاره کرد و با اشاره به عملکرد ائتلاف نظامی آمریکا موسوم به «ائتلاف جهانی ضد داعش» در سوریه گفت: حضور ائتلاف نظامی آمریکا در سوریه در راستای کمک به گروههای تروریستی در تحولات میدانی است.

اسد این را هم گفت که هرگاه شاهد پیشروی ارتش سوریه و هزیمت داعش هستیم، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی سر می‌رسند و شروع به بمباران مواضع ارتش سوریه می‌کنند.

التنف؛ جولانگاه جنایت‌های مشترک آمریکا و داعش

17خرداد سال جاری، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی، مواضع یک واحد از نیروهای ارتش سوریه را درمنطقه مرزی التنف(در منطقه مرزی عراق و سوریه و اردن) هدف قرار دادند.

این حمله مورد تایید سخنگوی ائتلاف آمریکایی نیز قرار گرفت و منابع غربی در همان هفدهم خردادماه اعلام کردند که در حدود ۶۰ نیروی وابسته به حکومت سوریه به همراه تانک، توپخانه، خودروهای زرهی و سلاح‌های ضد هوایی در حال نزدیک شدن به پایگاه التنف بودند، که نیروهای ائتلاف آنها را مورد حمله قرار دادند.

ردپای آمریکا در جنایت الجمونه

اما در حماسه مقتدرانه و البته مظلومانه خلق شده از جانب شهید محسن حججی که تصویرش در ذهن تاریخ ماندگار شد و جهاد و ایثار را در ایران اسلامی رونقی دوباره بخشید نیز ردپای همکاری ائتلاف آمریکا با جنایتکاران داعشی نمایان بود. روز دوشنبه 16 مرداد جنگنده‌های آمریکایی مواضع گردان‌های سیدالشهدا(ع) وابسته به نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) را در منطقه الجمونه نزدیک مرز تنف (مرز عراق و سوریه) بمباران کردند. دقایقی پس از این بمباران که بر اثر آن حدود ۴۰ رزمنده شهید شدند، عناصر گروه تروریستی داعش حملات خود از 3 محور را به سوی مواضع حشدالشعبی آغاز کردند و توانستند منطقه را به تصرف خود درآورند و «محسن حججی» رزمنده مدافع حرم ایرانی را نیز اسیر کنند.

جالب آنکه در 28 اردیبهشت‌ماه نیز اتفاق مشابهی در همین منطقه التنف رخ داد و اینبار جنگنده‌های ائتلاف، کاروان ارتش سوریه را هدف قرار دادند و زمینه را برای حمله تروریست‌های داعشی به نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان شیعی فراهم آوردند.

کارشکنی یانکی‌ها در عملیات موصل

این اتفاق، یعنی حمله ائتلاف آمریکایی به مواضع ارتش سوریه و عراق برای پیشروی عناصر داعشی، تنها منحصر به منطقه التنف نیست؛ بلکه آمریکایی‌ها در موعد آزادسازی موصل توسط ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی نیز برای کارشکنی در آزادسازی موصل و جلوگیری از شکست داعش، حملات هوایی خود را علیه مواضع ارتش عراق ترتیب می‌دادند.

در اوایل تیرماه در شرایطی که نیروهای ارتش عراق و پلیس فدرال این کشور به همراه رزمندگان حشدالشعبی بر دامنه حملات خود برای بازپس‌گیری موصل از دست تروریست‌های داعش، افزوده بودند؛ بالگردهای ائتلاف آمریکا به مواضع نیروهای عراقی درگیر با داعش در منطقه «باب‌لکش» واقع در موصل قدیم حمله کردند که بر اثر آن 8 نیروی عراقی کشته‌ و چند تن دیگر زخمی شدند.

هلی‌بُرن آمریکا برای داعش

اواخر خردادماه، اسپوتنیک به نقل از یک عضو پارلمان سوریه نوشت که آمریکا اجازه داده است ۱۲۰ عنصر داعش با سلاح خود از«الرقه» در شمال شرق سوریه خارج شده و به سمت «السخنه» واقع در «حمص» در غرب سوریه بروند تا خطری برای منطقه «تدمر» ایجاد کنند.

این عضو پارلمان سوریه این را هم به اسپوتنیک گفت که در اواخر ماه می (اوایل خرداد) نیز هواپیماهای ائتلاف در رقه، هلی بُرن کرده و شماری از سرکرده های داعش را به مناطق نامشخصی منتقل کردند. بی‌شک آن سرکرده‌های داعش، سوری و عراقی یا چچنی نبودند، بلکه آنان امرای غربی داعش بودند.

«کدهای» ذکر شده تنها بخش بسیار کوچکی از حمایت‌های میدانی آمریکا از تروریست‌های تکفیری داعش در جبهه‌های نبرد عراق و سوریه است و وقتی این حمایت‌های میدانی را در کنار پشتیبانی‌های پنهان سیاسی واشنگتن و غرب از گروهک تکفیری - تروریستی داعش می‌گذاریم، کاملا عیان می شود که استمرار حیات تروریست‌های تکفیری داعش برای پیشبرد منافع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ضروری است.

بنابراین اگر چه وقایعی از قبیل میدان راملای بارسلون اسپانیا، سالن کنسرت منچستر انگلیس، سالن باتاکلان پاریس، ساحل دزآنگلا نیس فرانسه و ...  توسط سرسپردگان داعش رخ داد اما باید تاکید کرد که عاملان اصلی این حملات تروریستی در «گوشه و کنار جهان» دولتمردان آمریکایی و اروپایی هستند که تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند تنفس مصنوعی خود را به تروریست‌های داعش قطع کنند.