ناو جنگی آمریکا بعد از ۷۲ سال پیدا شد

 این رزم‌ناو پس از انجام ماموریت سری خود، هنگام بازگشت هدف قرار گرفت و نابود شد.ماموریت سری این ناو تحویل قطعات بمب اتمی بود که بعدا درهیروشیمای ژاپن استفاده شد.

این ناو جنگی در عمق تقریبا ۶ کیلومتری پیدا شده است.ناو جنگی یواس‌اس ایندیاناپولیس در ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۵ در مکانی در دریای فیلیپین بین جزایر گوام و لیته هدف یک زیر دریایی ژاپنی قرار گرفت.

تیم تحقیقاتی پس از بررسی علائم روی بدنه دریافتند که متعلق به ناو جنگی یواس اس ایندیانا پولیس است.غرق شدن این ناو باعث وقوع یکی از پرتلفات ترین سوانح دریایی در تاریخ نیروی دریایی آمریکا شد.

تیم تحقیقاتی پس از بررسی علائم روی بدنه دریافتند که متعلق به ناو جنگی یواس اس ایندیانا پولیس است 

از ۱۱۹۶ خدمه این ناو، تنها حدود ۳۰۰ نفر نجات پیدا کردند.در زمان غرق شدن هیچ پیام اضطراری از این ناو دریافت نشد.غرق شدن سریع این ناو تنها در ۱۲ دقیقه و دریافت نشدن هیچ گونه پیام اضطراری باعث شد که موقعیت این کشتی جنگی مدت‌های مدیدی یک رمز و راز باشد.

 

ناو جنگی یو اس‌اس ایندیاناپولیس به خاطر ماموریت سری آخرش شناخته شده است که در ان قطعات بمب اتمی آمریکا را به پایگاهی درجزیره تینیان در اقیانوس آرام تحویل داد.

 

این ناو جنگی چهار روز پس از انجام ماموریتش در راه بازگشت غرق شد؛ یعنی کمتر از یک هفته قبل از انفجار بمب اتمی هیروشیما.تیم تحقیقاتی در بیانیه‌ای گفته است که بقایای این ناو درمالکیت نیروی دریایی آمریکا قرار می‌گیرد.

 

گفته شده که ۲۲ نفر از خدمه این ناو جنگی هنوز زنده هستند.یکی از سخنگویان این خدمه گفته که آنها مدت‌های طولانی در انتظار روزی بودند که کشتی پیدا شود.