به گزارش ايسنا،وضعيت اجتماعي فلسطينيان ساکن قدس شرقي بسيار بحراني است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است که بیش از ۸۰ درصد فلسطیینان ساکن قدس شرقی زیر خط فقر هستند و داده‌ها حکایت از افزایش ۱۲ درصدی نرخ بیکاری در قیاس با سال ۲۰۰۸ دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این گزارش هم‌چنین آمده است: مساله‌ای که موجب تشدید نگرانی می‌شود وضعیت کودکان است، داده‌های آماری سال ۲۰۱۰ حکایت از آن دارد که ۸۴ درصد کودکان قدس شرقی فقیرند.

این موسسه اعلام کرد: تعداد کودکان فقیر فلسطینی ساکن قدس طی ۵ سال گذشته از ۲۸.۵ درصد به ۳۱ درصد افزایش یافته است و میزان خانواده‌های فقیر ۴ نفره یا بیشتر از ۱۸ درصد به ۲۱ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، مدیر مرکز حقوق اجتماعی و اقتصادی قدس تاکید کرد که این آمار و ارقام را یک موسسه رسمی ارائه کرده است و گواهی گویا و صادق بر این واقعیت به شمار می‌رود.

زیاد الحموری افزود: بانک‌ها و دفاتر پستی قدس پیش از پایان هر ماه از حضور شهروندان مستمری بگیر از سازمان بیمه ملی، به ویژ افراد مسن و سالخورده موج می‌زند.

وی خاطرنشان ساخت: بیشتر فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس به خاطر مالیات یا دیگر مسائل زیر بار سنگین بدهی قرار دارند.

وی تصریح کرد: قانون صهیونیستی فلسطینیان و عرب‌های ساکن بیت‌المقدس را به پرداخت شهریه به موسسه بیمه اجتماعی مجبور می‌کند، این نهاد بخشی از این مبالغ را در پیری به آنان باز می‌گرداند.

حموری گفت که دلیل فقر به سیاست‌های برنامه ریزی شده مسئولان صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس و داخل کمر بند سبز بر می‌گردد تا از این طریق آنان را به ترک خانه‌هایشان برای یافتن منبع درآمد دیگر مجبور کنند.

مسئولان رژيم صهيونيستي همچنين بيش از ۷ نوع ماليات از فلسطينيان دريافت ميکنند که مهمترين آنها به ماليات املاک "ارنونا" معروف است و در سال به ۳۰۰ دلار ميرسد.