به گزارش ایسنا، در شرايطي كه كشور اروپايي يونان با وجود اعتراضات شديد به سياستهاي رياضت اقتصادي دولت اين كشور، رشد شش و نيم درصدي درآمدهايش از محل صنعت گردشگري را در ماه آگوست تجربه كرده و دولت يونان نيز از برنامههاي جديد دولت اين كشور براي رشد بيشتر درآمدهاي يونان از محل صنعت گردشگري خبر داده، روز گذشته وزير فرهنگ و گردشگري يونان از راهكار جديد اين وزارتخانه براي جذب بيشتر گردشگران خبر داد.

به گزارش یورو توربو نیوز، بر طبق گفته وزیر فرهنگ و گردشگری یونان، برگزاری تورهای مشترک با کشورهای «ترکیه»، «ایتالیا» و «مصر» که از رقبای یونان در جذب گردشگر محسوب می‌شوند، در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته که در قالب آن، رقیب به شریک تبدیل خواهد شد.

یونان در ماه آگوست با رشد شش و نیم درصدی درآمدهایش از محل صنعت گردشگری میزبان سه میلیون و ۳۵۰ هزار گردشگر بوده، این در حالی است که کارشناسان علت اصلی این امر را رشد چشمگیر گردشگران آلمانی این کشور می دانند، البته در همین زمان تعداد گردشگران انگلیسی یونان کاهش یافته است.

در همین حال کارشناسان، یکی از راهکارهای بهبود شرایط اقتصادی یونان را توسعه‌ی صنعت گردشگری می‌دانند و دولت یونان نیز قصد دارد با نوسازی زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور و میزبانی از میلیونها گردشگر در سال جاری میلادی، بر بخشی از مشکلات اقتصادی‌اش فائق آید که در این راستا نوسازی و استاندارد‌سازی هتل‌ها، جذب سرمایه‌گذری خارجی و ایجاد مسیر‌های ویژه‌ای برای بازدید گردشگران معلول از جاذبه‌های گردشگری‌ را در اولویت قرار گرفته است.

در این شرایط از چندین ماه قبل آژانس‌های مسافرتی از کاهش شدید گردشگران یونان و جایگزین شدن این کشور با ترکیه توسط گردشگران خبر داده‌اند. این شرایط به‌ ویژه در جزایر گردشگری زیبای منطقه‌ی «کرت» یونان بیشتر به چشم می‌خورد و ادامه‌ی آن می‌تواند شرایط اقتصادی کشور یونان که در حال حاضر با یک بحران عظیم اقتصادی دست به گریبان است را وخیم‌تر کند.

اتحاديهي اروپا در ماه مارس، بر اساس يك نظرسنجي، يونان را كه از جاذبههاي متنوع گردشگري بهره ميبرد، به عنوان چهارمين مقصد گردشگري مورد علاقه گردشگران كشورهاي عضو اين اتحاديه معرفي كرد.