آمریکا کمک‌های خود به پاکستان را قطع کند

«زلمی‌خلیلزاد» مشاور کاخ سفید و سفیر سابق آمریکا در افغانستان استراتژی جدید دونالد ترامپ را برای افغانستان مناسب خوانده است.

وی تصریح کرد: ترامپ همزمان با افزایش نیروها در افغانستان باید تلاش‌های دیپلماتیک را نیز هماهنگ با تلاش‌های نظامی گسترش دهد.

خلیلزاد گفت: واشنگتن باید نماینده‌ ویژه‌ای را به کار بگیرد تا از عملی شدن تعهدات رهبران افغان در آوردن اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشو مطمئن شود.

این سیاستمدار آمریکایی معتقد است که واشنگتن باید برای مقاومت اسلام‌آباد آماده باشد زیرا پاکستان حملات خود را به منافع آمریکا افزایش خواهد داد.

وی از دونالد ترامپ خواست تا بر سفرهای مقامات پاکستانی که با گروهای تروریستی در ارتباط هستند ممنوعیت وضع کند و دارایی‌های آنها را نیز ضبط کند.

خلیلزاد در ادامه تاکید کرد: واشنگتن در کنار قطع کمک‌های آمریکا به پاکستان باید مانع کمک‌ نهادهای جهانی چون بانک جهانی و صندوق جهانی پول به پاکستان شود.

این دیپلمات سابق آمریکایی گفت: اگر پاکستان به سیاست‌های خصمانه‌ خود در برابر آمریکا ادامه دهد واشنگتن نیز گزینه‌های متعددی را برای فشار در پاکستان در دست دارد.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که آمریکا «ملامنصور» را در پاکستان هدف قرار داد گزینه انجام عملیات‌های نظامی در خاک پاکستان را نیز در اختیار دارد.

این در حالی است که اخیرا «رکس تیلرسون» وزیرخارجه آمریکا نیز به پاکستان هشدار داده که اگر رویکرد خود در مقابله با گروه‌های تروریستی را تغییر ندهد با برخورد جدی واشنگتن مواجه خواهد شد.

اخیرا دونالد ترامپ در اعلام استراتژی جدید واشنگتن برای افغانستان و جنوب آسیا گفته بود که پاکستان به گروه‌های تروریستی که منافع و سربازان آمریکا حمله می‌کنند پناه داده است.

نخست‌وزیر پاکستان نیز در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی گفته است: کشورهای اسلامی باید از پاکستان حمایت کنند و مانع مداخله ترامپ در امور این کشور شوند.