آزادسازی ۱۶ محله تلعفر از لوث داعش

 فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز این عملیات تاکنون، 16 محله تلعفر از لوث تروریست‌های داعشی آزاد شده و فقط 12 محله دیگر تحت اشغال‌ آنها است.

بر اساس این گزارش، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق موفق شدند محلات الکفاح الجنوبی، الصناعة الجنوبیة، المعامل، المعلمین، النداء و الطلیعه در جنوب غرب تلعفر را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کنند و تنها محله باقی‌مانده در جنوب غربی تلعفر، محله القلعه است.

فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر در ادمه این بیانیه افزود که نیروهای پلیس فدرال، واکنش سریع و داوطلب مردمی عراق، محلات الکفاح الشمالی، الوحده، و سعد در شمال غرب تلعفر را از چنگ داعشی‌ها آزاد کردند و تنها سه محله در شمال غرب تلعفر در اشغال آنها باقی است که عبارتند از: الربیع، القادسیه الاولی، و القادسیة الثانیة.

نیروهای ارتش عراق نیز محلات الجزیره الجنوبی، الجزیره الشمالی، الخضراء، التنک، النور الاولی، النور الثانی، النصر و العروبة‌ الاولی در شرق تلعفر را آزاد کردند و محلات حسن کوی، العروبة الثانیه، المثنی الاولی، المثنی الثانیة، السلام، منطقة‌ البواری و الصناعة الشمالیة همچنان تحت اشغال داعشی‌ها است.

عملیات آزادسازی تلعفر بامداد یکشنبه با مشارکت تمام یگان‌های امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی این کشور آغاز شد و نیروهای عراقی از ان زمان تاکنون ده‌ها روستا و منطقه را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

شهر تلعفر که از سال 2014 میلادی در اشغال گروه تروریستی داعش است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد. تلعفر یکی از آخرین پایگاه‌های مهم نیروهای داعش در عراق پس از خروج آنها از موصل است.

تلعفر راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.