رسوایی جنسی محافظان معاون رئیس‌جمهور آمریکا

افشای رسوایی اخلایی مربوط به اعضای یک تیم نظامی که برای محافظت از تیم ارتباطات «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا گماشته شده بودند باعث اخراج آنها شد.

مقام‌های آمریکایی به شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفته‌اند دوربین‌های نظارتی، تصاویری ضبط کرده‌اند که محافظان را در حال آوردن چند زن به یک هتل محل اقامت «پنس» در جریان سفر اخیر وی به آمریکای لاتین نشان می‌دهند.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» محافظان با در وارد کردن این زنها بدون مجوز به محوطه ممنوعه هتل قواعد امنیتی را نقض کرده‌اند. مشخص نیست که «پنس» در زمان ضبط ویدئو در کجا بوده است.   

معاون رئیس‌جمهور آمریکا بعد از اطلاع از این موضوع، محافظان مورد نظر که اعضای ارشد ارتش و نیروی هوایی بوده‌اند را از تیم محافظت خود کنار گذاشته و به آنها دستور داده به آمریکا بازگردند.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به روزنامه هافینگتون‌پست گفت: «ما از این اتفاق مطلع و در حال تحقیق در مورد آن هستیم. می‌توانیم این را تأیید کنیم که افراد مورد نظر به شغل‌هایشان در ارتش بازگردانده شده‌اند.»

«مایک» پنس هفته گذشته در تور سفر خود به آمریکای لاتین به کلمبیا، شیلی، آرژانتین و پاناما سفر کرد.

درباره کشور محل وقوع این رسوایی اخلاقی گزارش‌های متناقضی منتشر شده است. برخی رسانه‌های آمریکایی ابتدا گزارش داده‌اند که این اتفاق در کلمبیا به وقوع پیوسته، اما گزارش‌های بعدی محل وقوع آن را «پاناما» اعلام کرده‌اند.

این اولین بار نیست که رسوایی جنسی مأموران تیم حفاظت مقام‌های آمریکایی جنجال به پا می‌کند. سال 2012، دوازده نفر از محافظان «باراک اوباما»، رئیس جمهوری سابق آمریکا در جریان سفر او به کلمبیا به دلیل رسوایی جنسی از سمتشان اخراج شدند.