گمانه‌زنی‌هایی درباره تولد فرزند سوم کیم جونگ اون

گزارش‌ها حاکی از آن است سومین فرزند رهبر کره شمالی متولد شده است. «ری سول جو»، بانوی اول کره شمالی، چندین ماه در انظار عموم ظاهر نشد و خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از قانونگذاران کره جنوبی گزارش داد او در ماه فوریه (بهمن- اسفند) فرزند سومش را به دنیا آورده است.

غیبت طولانی همسر کیم جونگ اون در انظار عمومی گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی بارداری او را افزایش داد و خبر تولد فرزند او همزمان با شلیک موشک بالستیک کره شمالی بر فراز ژاپن منتشر شد.

بر اساس گزارش‌های پیشین آژانس جاسوسی سئول، کیم جونگ اون و همسرش در سال 2009 ازدواج کردند و فرزند اولشان سال بعد به دنیا آمد. فرزند دوم آنها نیز در سال 2013 متولد شد.

کیم سومین نسل از خاندان حاکم بر کره شمالی است، اما اطلاعات زیادی درباره خانواده او در دست نیست. «دنیس رادمن»، ستاره بسکتبال «ان‌بی‌ای» آمریکا، (که دوست نزدیک کیم جونگ اون است) تنها منبعی است که پس از سفرش به کره شمالی در سال 2013 گفت این زوج دختری به نام «جو-آئه» دارند که این دختر فرزند دوم آن‌هاست.

رادمن در آن زمان گفت دختربچه‌ آنها را در آغوش گرفته است. او همچنین رهبر کره شمالی را «یک پدر خوب که خانواده‌ای خوب دارد» توصیف کرد.

دستگاه اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش‌هایش همسر کیم جونگ اون را از خانواده‌ای معمولی می‌داند که پدرش یک شخصیت دانشگاهی و مادرش یک پزشک است. او در سال 2005 همراه تیم ملی کشورش در مسابقات قهرمانی آسیا به کره جنوبی سفر کرد.