اقدامات خصمانه آمریکا را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز پنج شنبه اعلام کرد، روابط روسیه و آمریکا باید بر اساس اصول اعتماد و منافع متقابل شکل گیرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفته است، مسکو بابت اقدامات غیردوستانه آمریکا در قبال روسیه متأسف است و نمی‌تواند این اقدامات را بدون پاسخ بگذارد.

پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما بابت مواضع غیرسازنده همتایان خود در آمریکا متأسفیم و البته گام‌های خصمانه و غیردوستانه در قبال روسیه را بدون تلافی و پاسخی مناسب نخواهیم گذاشت».

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه همچنین گفت، مسکو هرگز بحران یا محدودیتی در روابط دوجانبه آغاز نکرده‌اند و همواره مخالف اینگونه اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: «رئیس‌جمهور پوتین مرتبا تأکید دارد که مسکو مایل به ایجاد روابطی بر اساس حسن نیت و همچنین اصول اعتماد و منافع متقابل است».

پسکوف همچنین تأکید کرد که آنچه سفیر جدید رویسه در آمریکا به روزنامه کامرسانت در رابطه با نیات روسیه برای ایجاد روابط خوب با واشنگتن گفته است سیاست جدید مسکو نیست «بلکه به صورت سنتی مسکو خواستار روابط خوب با واشنگتن است. علاوه بر این، ما معتقدیم که این روابط باید به نفع صلح و ثبات بین‌المللی و همچنین حل مشکلات منطقه‌ای و جهانی همواره برقرار باشد».