اعزام نظامیان جدید آمریکایی به افغانستان

 «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در ساختمان پنتاگون به خبرنگاران گفته که او دستور اعزام نظامیان جدید آمریکایی به افغانستان را در راستای اجرای استراتژی دونالد ترامپ صادر کرده است.

31 مرداد بود که رئیس‌جمهور آمریکا با انجام یک سخنرانی، استراتژی خود را در قبال جنگ در افغانستان اعلام کرد.

دونالد ترامپ اگرچه در مبارزات انتخاباتی و حتی آغاز ریاست جمهوری خود، خواستار خروج نظامیان کشورش از افغانستان بوده اما در این سخنرانی تأکید کرد که به این نتیجه رسیده خروج شتابزده از این کشور به قدرت گرفتن تروریست‌ها می‌انجامد.

وی هر چند به رقم دقیقی درباره تعداد نظامیانی که آمریکا به افغانستان اعزام می‌کند، اشاره نکرد و دلیل این موضوع را اینطور توضیح داد: «

ترامپ در ادامه اینگونه گفت: «دشمنان آمریکا هرگز طرح‌ها و برنامه‌های ما را نخواهند فهمید».

حالا عصر روز پنجشنبه به وقت واشنگتن، وزیر دفاع آمریکا در ساختمان پنتاگون خبر داده که وی در راستای اجرای استراتژی ترامپ، دستور اعزام نظامیان تازه آمریکایی به افغانستان را صادر کرده و این روند شروع شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، «جیمز متیس» به خبرنگاران گفت که او جزئیات اعزام نظامیان آمریکایی را فعالا علنی نخواهد کرد و این موضوع را در نشست هفته آینده کنگره آمریکا با قانونگذاران آمریکایی در میان خواهد گذاشت.

رئیس پنتاگون بدون اشاره به میزان نظامیان آمریکایی و نقش دقیق آنها در افغانستان، اینطور گفت که آنها به دولت و ارتش افغانستان در مبارزه‌شان کمک خواهند کرد.

 پیش از این برخی مقامات آمریکایی بدون فاش کردن نام و منصبشان، به رسانه‌های این کشور خبر دادند که آمریکا 3900 نظامی جدید به افغانستان اعزام خواهد کرد.