رقیب بارزانی در انتخابات آتی ریاست اقلیم+عکس

 در حالیکه دوره ریاست مسعود بارزانی در اقلیم کردستان عراق علی رغم تمدید دو ساله آن از سوی پارلمان محلی به اتمام رسیده است وی همچنان بر صندلی صدارت کردستان عراق تکیه زده است. اگرچه بارزانی بارها و در مناسبت‌های گوناگون از عدم کاندیداتوری خود و واگذاری پست ریاست اقلیم به منتخب مردم خبر داده اما در مقابل، حزب دمکرات کردستان عراق با تبلیغات بیشمار در پی القای این نکته است که بارزانی بدیلی ندارد و کسی که شاخصه های ریاست اقلیم کردستان را داشته باشد در این مقطع وجود ندارد. اما اکنون شخصی جهت کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست اقلیم کردستان اعلام آمادگی کرده که برای اکراد عراقی شخصیتی شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار تسنیم در اقلیم کردستان عراق، «رستم کرکوکی» مشهور به «مام رستم» از فرماندهان پیشین نیروی پیشمرگ اتحادیه میهنی کردستان و یکی از موسسان جنبش تغییر اعلام کرده است که در انتخابات آتی ریاست اقلیم کردستان عراق کاندید خواهد شد.

سیروان بابان مشاور رسانه‌ای وی گفته است که خبر کاندیداتوری مام رستم صحت داشته و در روزهای آینده به صورت رسمی در کمیسیون عالی انتخابات اقلیم ثبت‌نام خواهد کرد.

وی اعلام کرده که مام رستم پیشتر در محافل متعدد به صراحت از کاندیداتوری خود سخن گفته است.

به گفته بابان، مام رستم کلیه شاخصه‌های پست ریاست اقلیم کردستان را دارد و در تمامی مراحل فعالیت سیاسی خود در پی اصلاح و شفاف‌سازی در اقلیم بوده است.

سیروان بابان همچنین گفته است جریان‌هایی که پیشتر اعلام می‌کردند شخص واجد شرایطی جهت جایگزین مسعود بارزانی در پست ریاست اقلیم وجود ندارد دیگر بهانه‌ای نداشته و مردم می‌دانند که با آمدن مام رستم در میدان انتخابات، بارزانی دارای رقیب جدی خواهد بود.

این در حالی است که کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است از امروز (یکشنبه) سوم تا 18 سپتامبر، پروسه ثبت‌نام از کاندیداها و لیست و جریان‌های سیاسی جهت شرکت در هر دو انتخابات پارلمانی و ریاست اقلیم آغاز خواهد شد.

با اعلام آمادگی این چهره شاخص جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست اقلیم کردستان، مسعود بارزانی با چالش جدیدی مواجه خواهد شد. افکار عمومی کرد این بار در میدان عمل، بارزانی را به امتحان بزرگی می‌سپارند. بارزانی کاندیدا خواهد بود یا نه؟ واکنش حزب دمکرات کردستان عراق به این خبر چه خواهد بود؟ روزهای آتی در گرماگرم موضوعات رفراندومی، موضوع کاندیداتوری مجدد بارزانی هم سوژه داغ رسانه‌ها خواهد بود.