شیخ نعیم قاسم: اسرائیل از پیروزی ما آشفته است

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی در حسینیه شهرک طورا در جنوب این کشور تصریح کرد: این روزها سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش از صحنه جهاد و مبارزه است زیرا ایشان نماد واقعی مقاومت، ایثار، قیام، اسلام و میهن پرستی است.

وی افزود: امام موسی صدر امام مجاهدان است که مقاومت را در لبنان بنیان نهاد و مجاهدان را پرورش داد تا امروز به برکت مقاومت و جهاد، لبنان از امن و آرامش برخوردار باشد.

شیخ نعیم قاسم گفت: امروز اگر خواسته باشیم بگوییم که لبنان نیرومند هست، نقطه قوت آن مقاومت است و اگر خواسته باشیم که بگوییم که لبنان در ثبات و امنیت به سر می برد؛ باید بگوییم که پایه و رکن اساسی آن همین مبارزان شرافتمند هستند.

وی با اشاره به برخی تلاش ها برای تنش آفرینی بین حزب الله و جنبش امل در لبنان تصریح کرد: برخی برای تنش و اختلاف بین دو طرف تلاش هایی صورت دادند اما رهبران اعم از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و نبیه بری رئیس جنبش امل و رئیس مجلس لبنان برای کاهش نقطه نظرات متفاوت تلاش بی وقفه ای انجام دادند تا با یکدیگر در عرصه جهاد و مبارزه باشند؛ بویژه که همه مسائل، مشترک است و برای همه ما از اهمیت برخوردار است. با این رویکرد، رابطه بین حزب الله و جنبش امل تا حد بسیار زیادی تقویت شد؛ به گونه ای که مردم می گویند که این تیم (مشترک) همواره گردهم می آیند و با همدیگر تلاش می کنند. این امر جای افتخار دارد زیرا توانسته ایم که یک پیمان راهبردی واقعی را بنا نهیم و به حرکت در این مسیر ادامه خواهیم داد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: اگر برخی منتظرند که در جایی گامی در مسیر اختلاف وجود داشته باشد، به آنها می گوییم که بین ما نه تنها اختلافی نیست بلکه توافقی دائمی وجود دارد. به هر حال، انتخابات پارلمانی در پیش است و ما به عنوان حزب الله و جنبش امل در لیست های واحدی در سراسر حوزه های لبنان حضور خواهیم داشت و با یکدیگر درخصوص انتخابات اتفاق نظر خواهیم کرد. اعتقاد داریم که اگر با هم باشیم قویتر خواهیم بود.

وی افزود: امروز با وحدت خود با اسرائیل برخورد کرده ایم و باید این وحدت را حفظ کنیم و از مسائل جزئی بی ارزش گذر کنیم زیرا با یکدیگر در راه مقابله با اسرائیل و تکفیری ها قرار داریم.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به معادله سه جانبه ارتش، ملت و مقاومت در لبنان تاکید کرد: مشاهده می کنید که در همه پیروزیها و توفیق های حاصل شده - از آزادسازی خاک لبنان گرفته تا مقابله با تجاوزگری 33 روزه اسرائیل علیه لبنان یا مقابله با تکفیری ها- ارتش و ملت و مقاومت حضور دارند.

وی افزود: این معادله همان عامل قدرت لبنان است. یعنی ارتش و ملت و مقاومت در آزادسازی خاک لبنان شریک هستند و انکار دیگران، تغییری در این واقعیت ایجاد نمی کند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ما تا زمانی که اشغالگری و خطر و تهدید اسرائیل وجود دارد، در صحنه باقی خواهیم ماند. ما در سوریه تا تمام کردن کامل ماموریت و اطمینان از خنثی سازی اهداف تکفیری ها و تروریسم اسرائیل و آمریکا و بازگشت سوریه به آغوش ملت و گزینه های آزاد خود باقی خواهیم ماند. هر اندازه این مدت طول بکشد؛ خواه یک روز یا یک سال یا 10 سال یا صد سال، ما براساس اهداف خود حرکت می کنیم و این اهداف روشن است؛ یعنی می خواهیم که سوریه آزاد و مستقل باشد و راه خود را بدون هرگونه دیکته ای برگزیند تا لبنان و مقاومت با آرامش این کشور، آرامش داشته باشند زیرا ما یک قطب واحد را تشکیل می دهیم و مقابله ما واحد است.

وی افزود: این پیروزیِ درخشانِ نظیر خورشید، اسرائیل را نگران کرده است. اسرائیل از این یپروزی بسیار آشفته است و نمی تواند آن را تغییر دهد. این پیروزی یکی از پیروزیهای پیاپی است که با پایان عمر داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق بعد از لبنان پایان خواهد یافت.

شیخ نعیم قاسم همچنین برقراری گسترده ترین روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و نظامی با سوریه شد.