واکنش های توییتری به کشتار مسلمانان روهینگیا

 دولت میانمار حدود یک میلیون روهینگیایی مسلمان را مهاجران غیر قانونی می‌داند که از کشور بنگلادش به این کشور آمده‌اند و برای همین سال‌ها است آنها را از حقوق خود محروم و مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

 

تقریبا تمام مردم روهینگیا در استان راخین واقع در ساحل غربی میانمار ساکنند. استان راخین یکی از محروم‌ترین استان‌های میانمار است و اغلب مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌ها زندگی می کنند و بدون اجازه دولت مرکزی اجازه خروج از استان راخین و سفر را ندارند.

اقلیت مسلمانان روهینگیا به وحشیانه‌ترین شکل ممکن از سوی دولت میانمار مورد حمله قرار می گیرند و این فاجعه، موج محکومیت جهانی علیه دولت میانمار را به همراه داشته است.

طی روزهای اخیر بیش از 60 هزار نفر از روهینگیا به دلیل درگیری‌ها به سمت مرز بنگلادش فرار کرده‌ و آواره هستند.

با گذشت روزهای متمادی از بحران انسانی و کشتار مسلمانان میانمار همچنان مجامع بین المللی در مقابل این فاجعه انسانی سکوت اختیار کرده اند.

واکنش های توییتری به فاجعه نسل کشی

غوغای توییتری در حمایت از مسلمانان روهینگیا بر پا شده است. کاربران توییتری با هشتگ های #SaveRohingya و #SaveRohingia نسبت به این فاجعه انسانی واکنش نشان داده اند. این دو هشتگ اکنون به ترندهای برتر جهانی توییتر تبدیل شده اند. کاربران با این دو هشتگ واکنش های خود را به وقایع اخیر میانمار نشان داده اند.

یک کاربر زن با انتشار عکسی از جنازه های مربوط به مسلمانان روهینگیا به کنایه نوشته است: «به آنها نگاه کنید و آرام باشید... آنها انسان نیستند!. »

یک کاربر هندی نیز نوشته:« انسان ها یکدیگر را می کشند اما حیوان ها نه! چرا مردم سکوت کرده اند؟! چون قربانیان مسلمان هستند!»

اما توییت مشترک اکثر کاربران این جمله است: « با سکوت نمی توانیم روهینگیا را نجات بدهیم. »

جمله یک کاربر دیگر این است: «شرم بر تمام کسانی که از مسلمان کشی میانمار حمایت می کنند.»

برخی سکوت سازمان ملل را شرم آور توصیف می کنند، با توییت هایی شبیه این: «اگر سازمان ملل مثل همیشه خواب است جامعه جهانی مسلمانان کجا هستند؟! اسلام به ما اتحاد و کمک به دیگران را یاد می دهد، شرم بر شما که هنوز خوابید.»

در توییتر انتقادها از عربستان سعودی بابت فاجعه روهینگیا نیز زیاد است. کاربری این چنین توییت کرده است: «عربستان سعودی کجاست؟ انسانیت مرده... این فاجعه به انسانیت مربوط می شود نه به مسلمانان و نه به اسلام. »

نظر کاربر پاکستانی نیز چنین است: «این روهینگیایی ها حقوق بشر ندارند؟ اگر دارند صدایتان را برای احقاق حقوق آنها بالا ببرید.»

یک کاربر ایرانی نیز نوشته: «مدعیان حقوق بشر فاجعه میانمار را می بینند؟ »