نظامیان انگلیسی مانع بازداشت فرمانده داعش شدند

 «محمدعاصم» والی پروان اعلام کرد که نیروهای ارتش افغانستان چند ماه قبل در یک عملیات ویژه برای بازداشت فرمانده گروه تروریستی داعش در این ولایت تلاش کردند اما با مخالفت نیروهای سازمان اطلاعات انگلیس مواجه شدند.

به گفته والی پروان، نیروهای سازمان اطلاعات انگلیس با بازداشت این فرمانده داعشی مخالفت کردند و از ارتش و نیروهای محلی خواستند تا به این فرمانده داعشی در این ولایت آسیبی نرسانند و او را بازداشت نکنند.

وی در ادامه تصریح کرد که «عتیق‌الله» فرمانده گروه تروریستی داعش در این ولایت در شهرستان «کوه ساپی» فعالیت می‌کند.

والی پروان به «کابل‌نیوز» نیز گفت که برخی از سازمان‌های اطلاعاتی خارجی تاکید داشتند که «عتیق‌الله» فرمانده گروه تروریستی نباید بازداشت شود و یا در صورت بازداشت باید به نیروهای ویژه آنها سپرده شود.

وی درباره جزئیات بیشتری از مخالفت انگلیس با بازداشت این فرمانده داعشی اشاره نکرد.

از سوی دیگر روزنامه «ویسا» چاپ کابل نیز به نقل از منابع محلی در این مورد نوشته که سازمان اطلاعات انگلیس با وارد کردن فشار به حکومت محلی در ولایت پروان مانع کشته شدن «عتیق‌الله» شد و نیروهای انگلیسی این فرمانده داعشی را با خود بردند.

این نخستین گزارش از حمایت نیروهای خارجی از گروه تروریستی داعش در افغانستان نیست بلکه بارها «ظاهر قدیر» و سایر نمایندگان افغان از حمایت بالگردهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان خبر داده بودند.