گسترش شهرک سازی صهیونیست‌ها در شرق قدس

 مهمترین اخبار و رویدادهای سرزمین‌های اشغالی به شرح ذیل است:

رژیم صهیونیستی قصد دارد گسترش یک شهرک را در شرق قدس بررسی کند

­مقامات رژیم صهیونیستی هفته آینده صدور مجوزهای جدید برای گسترش یک شهرک را در شرق بیت المقدس بررسی می‌کنند.

این شهرک در صورت صدور چنین مجوزهایی بزرگترین شهرک ساخته شده در سرزمین‌های فلسطینی لقب خواهد گرفت.

اعضای کمیته برنامه ریزی و ساخت و ساز بیت المقدس به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند این کمیته قرار بود روز یکشنبه صدور مجوزهای جدید ساخت را در یک شهرک واقع در جبل المکابر در شرق بیت المقدس اشغالی بررسی کند، اما این نشست در نهایت روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، اسرائیل از سال ۱۹۶۷ کرانه باختری و شرق بیت المقدس را اشغال و سپس بخش عرب نشین بیت المقدس را به خاک خود ضمیمه کرده است. جامعه بین المللی هرگز این اقدام اسرائیل را به رسمیت نشناخته و شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی را که از دید حقوق بین الملل غیر قانونی است مانعی بر سر راه صلح می‌داند.

مقامات اسرائیلی قصد دارند شهرک نوف زیون Nof Zion را از ۹۱ واحد به ۱۷۶ واحد گسترش دهند.

صدور مجوز به عنوان آخرین مرحله این طرح به حساب می‌آید، چون ساخت واحدهای جدید تاکنون تصویب شده است.

بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه اسرائیل طرح‌های متعددی را برای گسترش شهرک‌های خود اعلام کرده است.

احتمال عفو نظامی صهیونیست قاتل یک شهروند فلسطینی از مجازات زندان

منابع رسانه‌ای صهیونیستی از تصمیم رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به درخواست عفو نظامی صهیونیست قاتل یک شهروند فلسطینی در سال ۲۰۱۶ خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دولتی فلسطین از قدس، به نقل از شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی، گادی آیزنکات رئیس ستاد ارتش صهیونیستی در روزهای اینده کاهش مدت حبس یا عفو الئور آزاریا نظامی صهیونیست متهم به قتل عبدالفتاح الشریف از فلسطینیان الخلیل را از دادگاه رژیم صهیونیستی درخواست خواهد کرد. در صورتی که دادگاه رژیم صهیونیستی این درخواست را بپذیرد، این نظامی صهیونیست با گذراندن چند ماه حبس از زندان ازاد خواهد شد. این درحالیست که پیش از این درخواست تجدیدنظر از حکم صادر شده علیه این نظامی صهیونیست در «دادگاه تجدیدنظر نظامی» که توسط وی تقدیم شده بود رد شد.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی احتمال داده است که درخواست عفو این نظامی صهیونیستی رد شود و در عوض مدت حبس او کاهش یابد.

شایان ذکر است دادگاه رژیم صهیونیستی، پس از رسیدگی به اتهام قتل عبدالفتاح الشریف از فلسطینیان الخلیل به دست الئور آزاریا در ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی، وی را محکوم کرد. الئور ازاریا در اقدامی غیرانسانی عبدالفتاح الشریف را درحالیکه زخمی شده بود از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار داد.