ادامه روند کاهش محبوبیت حزب مرکل در آستانه انتخابات

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که کمتر از 10 روز مانده تا انتخابات پارلمانی آلمان حزب مرکل همچنان با روند کاهش محبوبیت در بین شهروندان آلمانی مواجه است.

این نظر سنجی که از طرف زد دی اف آلمان انجام شده است نشان می دهد که حدود 9 روز مانده تا انتخابات پارلمانی آلمان احزب متحد مسیحی توانستند 36 در صد آراء شهروندان را به دست آورند. به این ترتیب اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای دومین بار پیاپی با کاهش محبوبیت مواجه شده است.

در اوایل سپتامبر حزب سوسیال دموکرات و حزب سوسیال مسیحی در نظر سنجی زد دی اف 39 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند و در آخرین ارزیابی که در هشتم سپتامبر انجام شد نیز با یک درصد کاهش محبوبیت 38 درصد آراء شهروندان را کسب کردند.

حزب سوسیال دموکرات در نظر سنجی جدید زد دی اف بدون تغییر حدود 23 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. احزاب لیبرال دموکرات و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم هر کدام بدون تغییر 10 درصد آراء را کسب کرده و در جایگاه سوم قرار گرفتند. چپ ها و سبزها نیز هر کدام بدون تغییر به ترتیب 9 و 8 درصد آراء شهروندان را کسب کردند.

البته محققان این نظر سنجی بر این باورند که تا زمان انتخابات هم چنان احتمال تغییرات در میزان رضایتمندی از احزاب وجود دارد. حدود 40 درصد شهروندان اعتراف کرده اند که هنوز مطمئن نیستند به کدام حزب باید رای بدهند. تنها 29 درصد شهروندان درباره این مسئله تصمیم قاطعی گرفته بودند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که اگر شهروندان مستقیما صدر اعظم خود را انتخاب می کردند 56 درصد به آنگلا مرکل و 32 درصد هم به مارتین شولتز رقیب وی از حزب سوسیال دموکرات رای می دادند.

زد دی اف آلمان این نظر سنجی را در فاصله زمانی بین 12 تا 14 سپتامبر از بین 1.383 نفر از شهروندان واجد شرایط آلمانی انجام داده است.

انتخابات پارلمانی آلمان در 24 سپتامبر ( دوم مهر ماه ) برگزار می شود.