انتقاد آسیب دیدگان ایرما از وعده های توخالی ترامپ

 ساکنان مناطق فقیرنشین فلوریدا از طوفان سهمگین ایرما جان سالم بدر برده اند اما هنوز چشم انتظار کمک هایی هستند که دولت آمریکا به آنان وعده داده است.

شهروندان منطقه ی تاورنییر در استان مانرو خانه های خود را از دست داده اند ، جاده های آنان تخریب شده و سقف منازل شان فرو ریخته است.

به گفته ی استفانی ، یکی از ساکنان این منطقه ، گرچه آنان جان سالم بدر برده اند اما 120 خانواده هم اکنون و خیلی فوری به کمک های انسان دوستانه از جمله آب ، غذا ، دارو و سرپناه نیاز دارند.

استفانی گفت: « امیدوارم دولت بتواند هر چه زودتر به داد ما برسد. در این منطقه 120 خانواده زندگی می کردند. آنها همه چیز خود را از دست داده اند. تاکنون هیچ کس سراغی از ما نگرفته است. امیدوارم هر چه زودتر ما را پیدا کنند.»

اداره ی مرکزی مدیریت حوادث غیرمترقبه که مسئولیت کمک رسانی و پشتیبانی از شهروندان را در شرایط اضطراری بر عهده دارد هنوز در این منطقه به چشم نخورده است.

تام نویل ، یکی دیگر از ساکنان گفت: « با اداره ی مرکزی مدیریت حوادث غیرمترقبه گفتگو کرده ایم. آنان می گویند هیچ کمکی نمی توانند بکنند. با صلیب سرخ هم گفتگو کردیم. آنها هم می گویند کاری از دست شان ساخته نیست. مجبور شدیم به اداره آتش نشانی در استان مانرو مراجعه کنیم. آنها هم گفتند هیچ چیزی برای کمک به ما در اختیار ندارند. دولت می گفت پول فراوانی برای کمک به آسیب دیدگان اختصاص داده شده. آیا شما اثری از کمک در اینجا می بینید؟ ما جایی نداریم برویم. اینجا گرفتار شده ایم.»

استفانی در ادامه گفت اوضاع در اینجا سخت و سخت تر می شود. نه آب داریم نه برق. اینترنت هم نداریم. هر از گاهی یک پیام دریافت می کنیم اما هیچ پیامی فرستاده نمی شود. اوضاع خیلی خراب است.»