بارزانی: مصوبات مجلس عراق دیگر شامل منطقه کردستان نمی‌شود

به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، مسعود بارزانی -- رئیس اقلیم کردستان عراق -- گفت مصوبات مجلس عراق دیگر شامل این منطقه نمی‌شود.

بارزانی در سخنانی در جمع حامیان همه پرسی در شهر دهوک تأکید کرد به هیچ مسئول غربی اجازه نخواهد داد نظرش را به اربیل تحمیل کند.

بارزانی از اول سپتامبر کنونی به تبلیغات خود برای همه پرسی بیست و پنجم سپتامبر (سوم مهرماه) ادامه می‌دهد و امروز به استان دهوک در شمالی‌ترین نقطه عراق رسید و در جشن‌های مردمی حمایت از همه پرسی شرکت کرد.

بارزانی در سخنرانی خود در این مراسم تأکید کرد منطقه کردستان عراق تا زمانیکه هیچ گونه جایگزین واقعی دریافت نکند تا همه پرسی را به تعویق بیندازد، به مسیر خود ادامه خواهد داد.

در این مطلب آمده است: رئیس منطقه کردستان عراق بر حرکت به سمت برگزاری همه پرسی پافشاری می‌کند. بارزانی همچنین نقش پارلمان کردستان عراق را در تصویب طرح همه پرسی ستود. بارزانی لحن دیپلماتیک و سیاسی خود را تند و تأکید کرد در برابر هیچ تهدید و فشاری برای به تعویق انداختن همه پرسی تسلیم نخواهد شد و تأکید کرد ملت کردستان حق دارد بیست و پنجم سپتامبر رأی خود را اعلام کند تا به حقوق قومیتی خود دست یابد.