.پیونگ‌یانگ در مرحله نهایی توسعه موشک بالستیک بین قاره‌ای است

وزارت دفاع کره جنوبی هشدار داد همسایه شمالی در آستانه مرحله نهایی توسعه یک موشک بالستیک بین قاره ای است. این وزارتخانه سپس درباره تحرکات بعدی پیونگ یانگ با هدف پیشرفت بیشتر برنامه های هسته ای و موشکی ابراز نگرانی کرد.

وزیر دفاع کره جنوبی در جلسه شورای ملی این کشور اعلام کرد: آزمایش موشکی روز جمعه کره شمالی که از نوع موشک بالستیک میان برد بود، نشان می دهد این کشور به دنبال افزایش توان جنگی در برابر پایگاه های آمریکای در منطقه است تا در برابر هرگونه حمله احتمالی از جانب نیروهای آمریکایی، امکان مقابله داشته باشد.

در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی -که از سوی خبرگزاری یونهاپ منتشر شد- آمده است: هدف پیونگ یانگ از ادامه این تحرکات، انجام آزمایش های جدید است تا توان هسته ای خود را تضمین کند. به نظر می رسد پایگاه هسته ای «پانگیه ری» آماده انجام یک آزمایش جدید می شود.

جلسه کمیته دفاعی پارلمان کره جنوبی سه روز پس از جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی تشکیل شد که طی آن یک فروند موشک هوسانگ-12 شلیک و از آسمان ژاپن عبور کرد. این دومین تحریک کره شمالی علیه ژاپن در کمتر از یک ماه اخیر محسوب می شود. موشک هوسانگ-12، 3700 کیلومتر مسافت را در ارتفاع 770 کیلومتری پیمود.

مقامات سئول معتقدند تحرکات اخیر کره شمالی پاسخی به تشدید تحریم های شورای امنیت علیه این کشور است و پیونگ یانگ قصد مقابله با فشارها از سوی جامعه بین المللی را دارد.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرد همسایه شمالی این کشور در سال جاری میلادی 19 موشک را از 14 موقعیت مکانی مختلف شلیک کرده است. 8 مورد این موشک ها از زمانی که «مون جائه- این»، رئیس جمهور کره جنوبی، در ماه مه دولت جدید را تشکیل داد، آزمایش شد.