جنگنده‌های عراقی داعش را در خاک سوریه بمباران کردند

 تیم اطلاعاتی «الصقور» وابسته به وزارت کشور عراق، یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های عراقی برای نخستین بار از ماه فوریه گذشته، مواضع گروه تروریستی داعش را در سوریه بمباران کردند.

تیم اطلاعاتی الصقور در این بیانیه تصریح کرد، جنگنده‌های عراقی 6 موضع گروه داعش را در منطقه «المیادین» نزدیک مرزهای مشترک سوریه و عراق هدف قرار دادند.

این بیانیه افزود، این حملات هوایی با هماهنگی کمیته چهارگانه متشکل از ایران، سوریه، روسیه و عراق، انجام شده است. تاکنون هیچ‌کدام از این طرف‌ها درخصوص این حملات اظهارنظر نکرده‌اند.

تیم اطلاعاتی الصقور در این بیانیه خاطرنشان کرد، حملات هوایی جنگنده‌های عراقی «به منفجر شدن 3 خودروی بمب‌گذاری شده و انبار مهمات و تسلیحات جنگی و نیز کشته و زخمی شدن ده‌ها عنصر گروه جنایتکار داعش منجر شد».

در این بیانیه همچنین به کشته شدن 306 تن از عناصر داعش در جریان دیگر حملات در عراق اشاره شده است.

این تیم اطلاعاتی افزود، هواپیماها هدف‌های مذکور را در سوریه و نیز 36 هدف را در داخل عراق در بازه زمانی یازدهم تا شانزدهم ماه جاری بمباران کردند.

از سوی دیگر، یک منبع در وزارت دفاع عراق درخصوص حملات هوایی در داخل سوریه، گفته است که دولت عراق این حملات را با هماهنگی دمشق انجام داده است.

وی افزود، بغداد و دمشق درخصوص این عملیات، از طریق کمیته چهارگانه‌ای که نشست‌های آن در بغداد برگزار می‌شوند، هماهنگی می‌کنند.

این مقام مسئول در وزارت دفاع عراق، که خواست نامش فاش نشود، متذکر شد که دولت‌های بغداد و دمشق در مرحله بعدی جنگ علیه داعش، بر مناطق مرزی متمرکز خواهند شد.