روزنامه چاپ کره‌ شمالی، ترامپ را «تاجر جنگ» توصیف کرد

«مینجو جوسون»، یک روزنامه چاپ کره شمالی، در مقاله ای به انتقاد از رفتار «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، پرداخت و او را «تاجر متخاصم جنگ» نامید. نویسنده این مقاله همچین، ترامپ را به زندگی در خون انسان‌ها متهم کرد.

در این مقاله، به روابط میان ترامپ با رئیس جمهور کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن نیز اشاره شده است که در هفته های اخیر نتوانستند به موضعی مشترک درباره کره شمالی دست یابند. ترامپ حتی از مقامات این دو کشور به دلیل آنکه موضعی قاطع در قبال پیونگ یانگ اتخاذ نمی کنند، به شدت انتقاد کرده بود. نویسنده این مقاله معتقد است همین فقدان تفاهم میان سران دیپلماتیک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نشان می دهد میان آنها بحرانی در حال شکل گرفتن است و احتمالا ترامپ نه  قصد و نه اساسا توانایی آن را دارد که بحران شبه جزیره کره را حل و فصل کند.

 رئیس جمهور آمریکا هنوز مشخص نکرده است آیا قصد دارد اقدامی نظامی علیه پیونگ یانگ انجام دهد یا خیر؛ اما مدعی شد چنین گزینه ای بر روی میز قرار دارد.

دونالد ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: مجوز فروش تجهیزات پیشرفته نظامی را از آمریکا به ژاپن و کره جنوبی صادر کردم تا آنها بتوانند با خرید تسلیحات آمریکایی، به مقابله با کره شمالی بپردازند.

در ادامه این مقاله آمده است: رئیس جمهور آمریکا یک تاجر حسابگر است و قصد دارد از این موقعیت طلایی برای سودجویی های خود بهره ببرد. واضح است ترامپ می‌خواهد از فرصت بوجود آمده در شبه جزیره استفاده کند تا حجم فروش تسلیحات آمریکا را افزایش دهد. او می‌خواهد با تهدیدآمیز جلوه دادن اقدامات کره شمالی، به نفع کشورش گام بردارد. او تلاشی برای کاهش تنش نمی ‌کند.

در ادامه این مقاله نوشته شده است: هدف اصلی از وخیم جلوه دادن اوضاع در شبه جزیره کره، مسلح کردن ژاپن و کره جنوبی به تسلیحات آمریکایی، کنترل آنها و استفاده از این دو کشور برای رویارویی با رقیب استراتژیک واشنگتن در آسیا است. این موضوع به افزایش تنش و بحران در منطقه نیز دامن می زند.

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، نیز پیش از این آمریکا را به سودجویی از افزایش تنش در شبه جزیره کره متهم کرده بود. اوگفته بود: آمریکا مایل به تشدید تنش ها و امیدوار به استمرار جنگ های فرسایشی است.