انگلیس ۶ میلیارد پوند از تجارت تسلیحاتی با عربستان به جیب زده است
موسسه کودکان جنگ انگلیس مدعی شد که درآمد واقعی از معامله با عربستان نسبت به برآوردهای پیشین دو برابر شده در حالی که تن‌ها ۳۰ میلیون پوند از آن به صورت علنی از طریق اظهارنامه‌های مالیاتی اعلام شده است.

موسسه کودکان جنگ انگلیس کمپانی‌های تسلیحاتی خصوصی از جمله BAE Systems و ریتون را به سود کردن از طریق مرگ کودکان بی‌گناه با فروش موشک و تسلیحات به ائتلاف تحت رهبری عربستان متهم می‌کند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن به ارتکاب جنایات جنگی و کشتار هزاران غیرنظامی در حملات هوایی علیه حوثی‌ها متهم شده است.

روکو بلوم، مشاور موسسه کودکان جنگ انگلیس در امور بشردوستانه و جنگ گفت: انگلیس نه تن‌ها به نیروهای سعودی تسلیحات می‌فروشد بلکه از آن‌ها حمایت نیز می‌کند.

این در حالی است که این درآمد تخمین زده شده از حمایت کنونی بسیار فراتر از درآمد اعلام شده اخیر از سوی کمپین مبارزه با تجارت تسلیحاتی است که این مبلغ را حدود ۳. ۶ میلیارد پوند برآورد کرده بود.

بلوم گفت: همه ما می‌خواهیم شاهد تجارت بین‌المللی سازنده باشیم، اما این تجارت مخرب است. این درآمد به بهای از بین رفتن شهرت بین‌المللی ما به ویژه در زمینه حقوق بشر تمام شده است.

وی افزود: در بحبوحه تضعیف جهانی حفاظت‌ها از کودکان در جنگ‌های یمن، سوریه و عراق عدم شفافیت نیز در میزان مشارکت کمپانی‌های انگلیسی در این زمینه وجود دارد. ما بسیار نگرانیم چراکه انگلیس همزمان با نزدیک شدن به بریگزیت وسواس و سختگیری خود درخصوص شرکای تجاری بین‌المللی‌اش را از دست داده است.