تدابیر ژاپن برای شرایط اضطراری

 کره شمالی اخیرا یک فروند موشک دیگر را شلیک کرده که پس از عبور از آسمان هوکایدو در آبهای منطقه سقوط کرد.

ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع ژاپن امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: به عنوان بخشی از تدابیر لازم برای آماده شدن در شرایط اضطراری، امروز سامانه دفاع موشکی دیگری را در جزیره هوکایدو مستقر می‌کنیم.

یک مقام دفاعی ژاپنی نیز گفت: سامانه دفاع موشکی "پی‌ای سی ۳ " قرار است تا اواخر سه شنبه وارد جزیره هوکایدو شود.

تنش‌ها در منطقه در شرایطی تشدید شده است که کره شمالی ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داده و در کمتر از یک ماه دو فروند موشک را شلیک کرده که بر فراز آسمان ژاپن عبور کرده است.

وزیر دفاع ژاپن در ادامه افزود: کره شمالی احتمالا اقدامات تحریک آمیز بیشتری شامل شلیک موشک را درآینده نزدیک انجام خواهد داد، موشک هایی که بار دیگر از آسمان ژاپن عبور خواهد کرد. وزارت دفاع ژاپن اقدامات مناسب و لازم را برای حفاظت از امنیت شهروندان، اتخاذ می‌کند.

ژاپن پیش از این نیز یک سامانه دفاع موشکی دیگر را در بخش دیگری از هوکایدو مستقر کرده است. ولی مقام‌های دفاعی ژاپن حاضر نشده اند به خاطر ماهیت حساس اطلاعات نظامی، مکان دقیق استقرار این سامانه موشکی را اعلام کنند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اخیرا تاکید کرد: جامعه بین المللی باید همچنان متحد باشد و تحریم‌ها علیه کره شمالی را اجرا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: این آزمایش‌ها مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و نشان می‌دهد کره شمالی اکنون آمریکا و اروپا را هدف قرار داده است.

نخست وزیر ژاپن افزود: دیپلماسی و گفت‌وگو در قبال کره شمالی کارایی نخواهد داشت و فشار قاطع از سوی جامعه بین المللی برای مقابله با تهدیدات ناشی از کره شمالی کاملا لازم و ضروری است.