به گزارش فارس، بنگاه سخنپراکنی دولت انگلیس در گزارشی از دستگیری ۲۱ نفر در جریان اعتراضات ضدسرمایهداری دیروز در لندن خبر داد.

بنابراین گزارش، اتهام این افراد که در قالب یک گروه ۶۰ نفره دست به تظاهرات زده بودند، تلاش برای اشغال ساختمانی به نام " پنتون هاوس " در خیابان پنتون لندن است. شخصی که هدف تظاهرات بوده است، " میک دیویس " نام دارد که مدیر ارشد اجرایی شرکت Xstrata است. این شرکت یک شرکت معدنی است و دیویس نیز در پنتون هاوس صاحب چند دفتر است.

" کارن لینکلن "، یکی از حامیان جنبش تسخیر لندن در خصوص این اقدام معترضین می‌گوید: " میک دیویس نمونه‌ای آشکار از یک درصد طماع جامعه انگلیس است که با ندادن حقوق کارگران تنها جیب خود را پر می‌کنند. "

معترضینی که تلاش کردند دفاتر این سرمایه‌دار انگلیسی را به تسخیر خود درآورند متهم به آشوبگری، تخلف از قانون و حمله به پلیس هستند.
پلیس لندن در تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن این اقدام اعتراض‌آمیز سعی کرده است که واقعه دیروز خیابان پنتون را امری جدا از اعتصاب و تظاهرات سراسری دیروز مردم لندن جلوه دهد.

گزارش‌ها از خیابان پنتون حاکی از آن است که روز گذشته پلیس که حضور گسترده‌ای در این خیابان داشت تلاش کرد تا معترضین را از رسیدن به ساختمان بازدارد اما تعدادی از معترضین با گذشتن از موانع پلیس خود را به ساختمان رساندند. معترضین خطاب به پلیس شعار می‌دادند " خجالت بکشید. "

معترضین لندنی که تظاهرات خود را در همبستگی با جنبش ضدسرمایه‌داری وال‌استریت آغاز کرده‌اند، پیش‌تر نیز یک ساختمان متعلق به بانک " یو اس بی " را به تسخیر خود درآورده بودند.

مقامات انگلیسی در تلاشند تا اردوگاه معترضین " تسخیر لندن " را به تقلید از اقدامات صورت گرفته در آمریکا برچینند اما معترضین اصرار دارند که به اعتراضات خود علیه حرص و طمع روزافزون سرمایه‌داران ادامه خواهند داد.

انگلیس از پیشتازان نظام سرمایهداری است و استعمار گسترده این کشور در قرنهای ۱۸ و ۱۹ میلادی به این کشور فرصت داد که اولین نظام سرمایهداری مدرن در جهان را به وجود آورد. با این وجود این کشور از بحرانهای اقتصادی و مالی در امان نبوده و بالاخص از سال ۲۰۰۸ همچون سایر کشورهای سرمایهداری گرفتار بحران مالی است