روایت سی.ان.ان از تکیه کلام ترامپ

مجری این شبکه تلویزیونی که به اتخاذ مواضع ضد ترامپ مشهور است، با نشان دادن سوال های چند خبرنگاران مستقر درسازمان ملل درباره واکنش ترامپ به آزمایش های موشکی کره شمالی، تصمیم نهایی او درباره برجام و یا اقدامات دولتش برای جبران خسارت ایرما، پاسخ های تکراری او 'خوب ببین چه اتفاقی می افته' را مورد واکاوی قرار داد.

شبکه سی .ان.ان با به تصویر کشاندن صحنه هایی از دوران رقابت های انتخاباتی ترامپ، و اظهار نظرهای او درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 و نقش روسیه در آن تا تهدید چین، روسیه، ایران و کره شمالی در سخنرانی های مختلف، این نکته را مورد تاکید قرار داد که ترامپ در همه این موارد با لحنی تهدید آمیز یک جمله تکراری و مشمئز کننده ' خوب ببین چه اتفاقی می افته' را تکرار می کند.

مجری این شبکه خبری گفت:معلوم نیست هدف ترامپ و این تکیه کلام تکراری او (Well see what happens) چیست و می خواهد چه چیزی را ثابت کند و یا به چه اهدافی برسد.

همچنان که انتظار می رفت، ترامپ امروز در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بشدت از توافق هسته ای انتقاد کرد و مدعی شد که این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافقی بوده که آمریکا تاکنون در ان حضور داشته است.

وی درباره کره شمالی هم هشدار داد که ایالات متحده مجبور خواهد شد کره شمالی را به طور کامل نابود کند، مگر اینکه پیونگ یانگ از مناقشه هسته ای اش عقب نشینی کند.

وی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را 'مرد موشکی' نامید و گفت که کیم در حال ماموریتی انتحاری برای خود و نظام و مردمش است.

ریچارد هاس رییس 'شورای روابط خارجی' آمریکا نیز سخنرانی ترامپ در سازمان ملل را تکرار 'محور شرارت' (جرج دبلیو بوش) خواند با این تفاوت که عراق کنار رفته اما ایران و کره شمالی باقی مانده اند.

کارل بیلد، وزیر امور خارجه سابق سوئد در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در هفتا و دومین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سخنرانی نادرست بوده و در زمانی نادرست ایراد شد و رهبران کشورها از نادرستی آن آگاه بودند.

مجری شبکه خبری سی .ان.ان در جمع بندی گزارش خود این گونه نتیجه گیری کرد که برخی در آمریکا نگران هستند که احتمال دارد، این گونه موضع گیریهای ترامپ در نهایت منجر به درگیری و ایجاد تهدیدهای جدید و هزینه های بیشتر برای مردم آمریکا شود.