عراقی‌ها هشتک سعودی‌ها را به تمسخر گرفتند

فعالان سعودی با به راه انداختن کمپین در صحفات اجتماعی در صدد حمایت از همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق برآمدند و با این اقدام همراهی تمام و کمال خود را با اسرائیل نشان دادند.

این کمپین در هشتکی تحت عنوان «همه پرسی کردستان را تایید می‌کنم» شکل گرفته است تا جایی که نوشته‌های کاربران سعودی در واکنش به مخالفت ایران و ترکیه به همه پرسی است که قرار است بیست و پنجم ماه جاری برگزار شود.

«ناصر بن حنطل» یکی از کاربران سعودی در صفحه توییتر خود نوشت: در شرایطی که ایران همه پرسی را رد کرده و آن را غیر قانونی دانسته و ترکیه نیز آن را فاجعه بار خوانده است باید گفت: بله همه پرسی در کردستان را تایید می‌کنم.

«عبدالرحمن حمد» از دیگر کاربران سعودی نیز نوشت: در جنگ برادران کُرد برای حق تعیین سرنوشت، امت عرب یکصدا در کنار آنان قرار دارند.

جالب اینکه کمپین فعالان سعودی مورد تمسخر فعالان عراقی قرار گرفت از جمله اینکه «ایمان عادل» از اهالی موصل در صفحه توییتر خود نوشت: بسیار خب! سعودی‌ها چه زمانی سرنوشت خود را تعیین می‌کنند؟ چه زمانی شما رأی داشتید؟ البته عیب نیست که یک خاندان از یک قرن پیش بر شما حاکم است.

«روی ناصر» یک شهروند دیگر عراقی نیز در واکنش به کمپین سعودی‌ها نوشت: شبیه هشتک سعودی‌ها و وبلاگ نویسان من نیز به عنوان یک عراقی مایلم رانندگی زنان سعودی را تایید کنم و اینکه زنان اختیار خود را داشته باشند.

این در حالی است که سعودی‌ها در ژوئن گذشته هشتک «سعودی‌ها همراه کردستان» را در توییتر به راه انداخته و در آن حمایت خود را از تشکیل دولت کردستان اعلام کردند.

مخالفت‌های گسترده با برگزاری همه پرسی

این تکاپو در شرایطی است که همه پرسی کردستان با مخالفت داخلی، منطقه‌ای و بین المللی روبه رو است به این ترتیب که اتحادیه عرب به طور رسمی مخالفت خود را با همه پرسی اعلام کرد.

مسعود بارزانی نیز یک هفته پیش از دیدار خود با ثامر السهبان وزیر مشاور سعودی در مسائل خلیج فارس خبر داده واز آمادگی ریاض برای میانجیگری و بهبود بخشیدن به فضای گفت: وگو بین بغدادو اربیل خبر داد.

نقشه اسکان یهودیان درعراق

نکته قابل توجه اینکه در همین ارتباط یک خبرنگار آمریکایی از نقشه اسکان یهودیان در عراق در چارچوب رویای «اسرائیل بزرگ» پرده برداشت.

«وین مدسن» خبرنگار آمریکایی در گزارشی در همین ارتباط اعلام کرد، بر اساس یک فیلم ویدئویی اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد نقشه‌ای برای انتقال یهودیان کُرد از اسرائیل به موصل و استان نینوا تحت پوشش سفر هیئت‌های مذهبی و زیارت مراقد قدیمی یهودیان طراحی شده است.