دارایی های "خانواده نواز شریف" مصادره شد

 دیوان محاسبات ملی پاکستان با استناد به پرونده های جاری علیه اعضای خانواده «نواز شریف» نخست وزیر پیشین پاکستان، تمامی دارایی های نواز شریف، حسن نواز، حسین نواز، مریم نواز، کاپیتان صفدر(داماد نواز شریف) و اسحاق دار وزیر دارایی پاکستان را مصادره و حساب های بانک

دیوان محاسبات ملی پاکستان در دستورالعمل جدید خود با مصادره تمامی اموال و دارایی های اعضای خانواده نخست وزیر پیشین پاکستان، اعلام کرد: اعضای خانواده نواز شریف تا زمانی که پرونده های مختلف علیه آنان جریان دارد، حق خرید و فروش زمین ها و منازل خود را ندارند و همچنین تمامی حساب های بانکی آنان مسدود خواهد بود.

این مرجع رسمی در پاکستان اعلام کرد: اعضای خانواده نواز شریف حق ندارند دارایی های خود را به کسی هدیه و یا به دیگران واگذار کنند.

دیوان محاسبات ملی پاکستان همچنین از مسئولان بازار بورس نیز خواست تمام سهام اعضای خانواده نواز شریف را مصادره کنند و تا اطلاع ثانوی هیچ کس حق داد و ستد این سهام را ندارد.

دادگاه دیوان محاسبات ملی پاکستان همچنین پس از حضور نیافتن «اسحاق دار» وزیر دارایی در نشست این دادگاه ، حکم بازداشت و مصادره اموال او را صادر کرد.

پرونده ای علیه اسحاق دار در دادگاه دیوان محاسبات ملی پاکستان در زمینه دارایی و اموال بیش از درآمد جریان دارد.

طبق این حکم ، اسحاق دار باید از سوی نیروهای امنیتی و پلیس دستگیر شود و بازداشت او غیرقابل ضمانت خواهد بود.

دادگاه عالی پاکستان روز جمعه بیست و چهارم شهریورماه درخواست نواز شریف نخست وزیر برکنار شده این کشور را برای تجدید نظر در حکم قضایی درخصوص پرونده فساد مالی وی و اعضای خانواده اش، رد کرد.

نواز شریف و فرزندانش مریم نواز، حسین نواز و حسن نواز براساس اسنادی که موسسه پانامایی 'موسک فونسکا' در سال های گذشته افشا کرد و به 'پرونده پاناما' معروف شد، به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند و نواز شریف توسط حکم داده عالی سلب صلاحیت و سپس برکنار شد.