به گزارش فارس، گزارشهای خبری از انتقال عبدالحلیم بلحاج فرمانده نظامی شورای نظامی طرابلس به ترکیه برای آغاز حمله به سوریه خبر میدهند.

روزنامه «کراسنایا زویوزدا» روسیه، گزارش کرد که سوریه این روزها با فشار فزاینده غرب روبه‌روست که از طریق اتحادیه عرب اعمال می‌شود.

به نوشته این روزنامه آنان(غربی‌ها و اتحادیه عرب) از نقض حقوق بشر از جانب دولت سوریه صحبت می‌کنند اما آنچه گروهک‌های مسلح در این کشور انجام می‌دهند کاملا نادیده می‌گیرند و آنان را فعالان معارض می‌نامند.

این روزنامه روسی تاکید که عبدالحلیم بلحاج اکنون در خاک ترکیه است تا اولین حملات زمینی به سوریه را آغاز کند.

بنا بر این گزارش، ناظران پیش‌بینی کردند که حمله را گردان بلحاج که از لیبی اعزام شده‌اند انجام می‌دهد که اکنون در مرز ترکیه با سوریه مستقر شده‌اند.

این روزنامه تاکید کرد که بلحاج اکنون شناسایی شده است و با نام سلیم العوانی تردد می‌کند.

پیش از این ولید احمد الفرجانی فرمانده لشکر نیروهای ویژه لیبی به روزنامه الشروق الجزایر اعلام کرده بود که مبارزان لیبیایی عملا برای جنگ با نظام سوریه حرکت کرده‌اند.

این مقام لیبیایی تاکید کرد که شورای ملی انتقالی لیبی که پیش از این معارضان دولت سوریه را تحت عنوان «شورای ملی سوریه» به رسمیت شناخته بود، اکنون حمایت‌های مالی، نظامی و لوجستیکی برای حمایت از شورای ملی سوریه ارسال کرده است.

ترکیه نیز که در ماههای گذشته میزبان نشستهای مختلف مخالفان و عناصر اطلاعاتی و امنیتی کشورهای عربی و اروپایی علیه سوریه بود، اکنون بلحاج و نیروهای وی را در خاک خود پذیرفته است و از آنان حمایت میکند