به گزارش مهر به نقل از شبکه العربیه، "کاترین اشتون" در یک کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب برگزار کرد، ادعاهای نخ نما شده درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را تکرار و به نگرانی های اروپایی ها از ادامه فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران اشاره کرد.

اشتون گفت: آماده ایم برای اینکه ایران از برنامه هسته ای خود دست بردارد، بر این کشور فشار وارد کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی که آیا اتحادیه اروپا با تحریم صادرات نفتی ایران موافقت خواهد کرد؟ گفت: مسائل کلی وجود دارد که بخش انرژی را در بر می گیرد، کارشناسان ما تصمیم مناسب را خواهند گرفت و امور موثرتر در خصوص ایران را بررسی خواهند کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم بخش انرژی ایران است.

خبرنگاری پرسید درباره بحران سفارت انگلیس گفتید اتحادیه اروپا اقدامات مناسب را اتخاذ خواهد کرد، چه اقداماتی اتخاذ خواهید کرد که اشتون پاسخ داد: در خصوص مسئله سفارت، همبستگی خود را با انگلیس اعلام کرده ایم.

وی اعلام کرد رایزنی های اروپایی ها دراره تحریمها علیه ایران در پی حمله به سفارت انگلیس ادامه دارد.

کاترین اشتون در این کنفرانس گفت: در دیدار با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب درباره تحریمها علیه سوریه بحثو تبادل نظر کردیم.

خبرنگار العربیه اعلام کرد آیا نیازی به دخالت خارجی در سوریه نمی بینید که اشتون گفت : باید از نبیل العربی و نقش اتحادیه عرب در خصوص افزایش فشار بر سوریه تشکر کنم، ما تمایل داریم نتایج پیشنهادهای اتحادیه عرب را ببینیم، معتقدم تحریمها علیه سوریه اثرات واضحی خواهد داشت و ما از اتحادیه عرب حمایت می کنیم.