انتقاد مک‌کین از بی‌ثباتی سیاسی ترامپ

جان مک‌کین، عضو مجلس سنای آمریکا از ایالت آریزونا، یکشنبه شب، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌‌بی‌‌اس نیوز، اظهار کرد هرگز نمی‌توان درباره حرکت بعدی دونالد ترامپ، رئیس‌‌جمهور این کشور، اطمینان حاصل کرد.

مک‌کین در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره تماس ترامپ با نانسی پلوسی، عضو دموکرات کنگره از ایالت کالیفرنیا و رئیس اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا و اینکه آیا رئیس‌جمهور آمریکا راهش را از جمهوری‌‌خواهان جدا کرده است، گفت: نمی‌دانم او (ترامپ) فردا قرار است چه کاری انجام دهد.

سناتور جمهوری‌ خواه آریزونا در ادامه تصریح کرد ترامپ تقریباً روزانه اظهارات خود را تغییر می‌دهد. مک‌کین همچنین به طور تلویحی گفت نمی‌تواند تمام وقتش را برای تجزیه و تحلیل سخنان رئیس‌‌جمهور آمریکا صرف کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در چند هفته اخیر، در تماس‌هایی با رهبران حزب دموکرات به توافق‌های اقتصادی و مهاجرتی دست یافته است. دموکرات‌ها به تازگی پس از دیدار با ترامپ، اعلام کردند مواضع آن‌ها با رئیس‌جمهور آمریکا درباره مهاجران جوانی که به طور غیرقانونی در آمریکا اقامت دارند، به هم نزدیک شده است. دموکرات‌‌ها حتی می‌گویند ترامپ با قانونی کردن حفاظت از این مهاجران در آینده‌ای نزدیک، موافقت کرده است. گفته می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا و دموکرات‌ها همچنین بر سر تدوین یک بسته امنیت مرزی –که شامل ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک نمی‌شود– به توافق رسیده‌اند.

جان مک‌کین از منتقدان سیاست‌های ترامپ بوده است. این سناتور جمهوری‌خواه روز جمعه اعلام کرد از طرح اخیر جمهوری‌خواهان برای جایگزینی اوباماکر -برنامه بهداشت و درمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا- حمایت نخواهد کرد. این اظهارنظر مک‌کین انتقاد شدید ترامپ را در پی داشت. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در یک گردهمایی بر مک‌کین تاخت و روز شنبه نیز در یک پست توییتری، سناتور آریزونا را هدف حملات لفظی خود قرار داد.