توجیه کاخ سفید برای نبودن نام عربستان در فرمان مهاجرتی ترامپ

در کنفرانس خبری روز دوشنبه کاخ سفید خبرنگاران بار دیگر از سخنگوی دونالد ترامپ پرسیدند که چرا نام کشور عربستان که ثابت شده است همه عاملان حمله تروریستی یازدهم سپتامبر تبعه آن بوده اند در این فهرست گنجانده نشده است.

سخنگوی ترامپ مثل همیشه بدون پروا از دروغ پردازی گفت: در فرمان مهاجرتی ترامپ الزامات و مختصاتی ذکر شده که درصورتی که شامل کشوری بشود نام آن کشور در فهرست مذکور قرار خواهد گرفت و درغیر این صورت نه.

سارا سندرز به جزئیات این مختصات اشاره ای نکرد اما اضافه کرد که از طرفی یکی دیگر از الزاماتی که در فرمان مهاجرتی ترامپ وجود دارد این است که برخی کشور ها صرفا به این دلیل نامشان در این فهرست قرار می گیرد که واشنگتن اطلاعات کافی در مورد اتباع آن ها ندارد و در صورتی که دولت های مذکور در موعد مشخصی اطلاعات لازم در مورد اتباع خود را در اختیار دستگاه های مهاجرتی و ا طلاعاتی آمریکا بگذارند دیگر در این لیست نخواهند بود.

سه ماه پیش ترامپ با این ادعا که مسئولین دولت عراق اطلاعات کافی در مورد اتباع خود را که قصد سفر به آمریکا را دارند در اختیار این دستگاه ها گذاشته اند نام عراق را از فهرست اولیه کشورهای هفت گانه حذف کرده بود و حالا با افزودن نام کره شمالی که اصولا هیچ یک از شهروندانش به خاک آمریکا سفر نمی کند در کنار کشور ونزوئلا و چاد به این فهرست ، نام کشور سودان را از آن حذف کرده است.

انتهای پیام/

سخنگوی  کرد