نجباء: به راحتی می‌توانیم عمق اربیل را هدف بگیریم
 معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در امور ادیان و مذاهب در واکنش به همه‌پرسی خودسرانه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: شیطنت‌های سران اقلیم کردستان، مساله جدیدی نیست و این مساله در اواسط قرن گذشته مطرح شد که در دهه‌های ۵۰ تا ۷۰ میلادی بحران گشت و هنگام ادغام با طرح صهیونیستی در منطقه، شکل پیچیده‌تری به خود گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسف الناصری» افزود: آنچه امروز رخ داده، فراتر از قانون اساسی عراق است درحالیکه ما امروز به کردستان برای حفظ یکپارچگی و وحدت اسلامی در چارچوب قانون اساسی نیاز داریم.

وی در توصیف حق شهروندی اکراد در عراق خاطرنشان ساخت: امروزه کشوری در جهان وجود ندارد که رییس جمهورش کُرد باشد، اما عراق با آن امتدادهای دینی، موقعیت جغرافیایی، پیشینه تاریخی و گستره تاثیر؛ تحت ریاست یک رئیس جمهور کُرد است. این چیزی است که به کُرد‌ها منزلت ویژه‌ای در دنیای دیپلماسی بین‌المللی داده است.

معاون دبیرکل نُجَباء رخداد امروز اقلیم کردستان را توطئه‌ای استراتژیک برای به تله انداختن جامعه کُرد‌ها خواند و ادامه داد: دشمن می‌خواهد ملت کُرد را در بحران‌هایی غرق کند که تا صد سال دیگر هم از آن خارج نخواهد شد.

شیخ یوسف الناصری تصریح کرد: همسایگان عراق مخالف این هستند که کشوری مانند اسرائیل با گرایش‌های نژادی ایجاد شود و در نتیجه، مانع تشکیل و گسترش آن خواهند شد.

وی با بیان اینکه "این همه‌پرسی خودسرانه مخالف سوگندی است که کُرد‌ها در صیانت از تمامیت ارضی و یکپارچگی کشور عراق یاد کرده‌اند"، گفت: شکستن این سوگند، ملت کُرد را به مخمصه خواهد انداخت و خاندان بارزانی به شدت پشیمان خواهند شد، اما هزینه این کار را اکراد عراقی خواهند پرداخت.

معاون دبیرکل نُجَباء با اشاره به حمایت‌های بی‌شائبه رژیم صهیونیستی از جدایی اقلیم کردستان اظهار داشت: تشویق صهیونیست‌ها تن‌ها بر اساس آرزوهای پوشالی آنان است و بارزانی بداند هنگامی که اسرائیل آن‌ها را ر‌ها کند و کارشان به تنگنا بکشد، برای آنان گریه و زاری به راه نخواهیم انداخت؛ همانطور که پیش‌تر صهیونیست‌ها ارتش «آنطوان لحد» و «سعد حداد» را تن‌ها گذاشتند.

شیخ یوسف الناصری تاکید کرد: ما به عنوان مقاومت اسلامی نُجَباء، یا حشد شعبی و یا به عنوان بازوی نظامی عراق، مانند دیگر شهروندان حق داریم در هر جای سرزمین خود فعالیت کنیم و فرقی نمی‌کند اربیل، بصره، سلیمانیه و یا موصل باشد.

وی با اشاره به گزینه نظامی برای حفظ تمامیت ارضی عراق هشدار داد: اقلیم کردستان خوب می‌داند که قدرت پیشمرگه بیشتر از داعش نیست، لذا هیچ مانعی در برابر ما نخواهد بود و در صورت نیاز، به سادگی تمام «عمق اربیل» را هدف قرار خواهیم داد. ما هر جایی که در آن تلاشی برای تجزیه عراق صورت بگیرد را مورد هدف قرار می‌دهیم.

معاون دبیرکل نُجَباء در پایان اظهار داشت: ما به سوی عراقی یکپارچه و به سوی سعادت فرزندان عراق حرکت می‌کنیم و کُردها، عرب‌ها، ترکمان‌ها، مسیحیان و حتی مسلمان سنی و شیعه اگر قصد تجزیه و یا سودای ماندگاری موانع ایست و بازرسی را در ذهن می‌پرورانند، بدانند که ما تجربه‌ای طولانی در شکستن و درهم‌کوبیدن این گونه موانع داریم.