آغاز ساخت نمونه اولیه دیوار مرزی مکزیک

 پس از ماه‌ها جنگ و جدال در خصوص ساخت دیوار مرزی در امتداد مرز مکزیک، گویا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نهایت موفق شده است به یکی دیگر از وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند. اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد ساخت ۸ نمونه اولیه از دیوار مرزی مکزیک به دستور دونالد ترامپ در سن دیگوی آمریکا آغاز شده است.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا افزود: شرکت‌های ساختمانی انتخاب شده ۳۰ روز فرصت دارند که عملیات احداث نمونه‌های اولیه این دیوار‌ها را تکمیل کنند. ما متعهد هستیم با ساخت دیوار‌ها امنیت را در مرزهای خود برقرار کنیم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که عملیات ساخت این دیوار در سن دیگو تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شده است. افسران پلیس سن دیگو در خیابانهای ورودی به این محل مستقر شده اند؛ اما با وجود نگرانی پلیس درخصوص اعتراضات گسترده، تاکنون هیچ تظاهراتی علیه ساخت این دیوار برگزار نشده است.

 

ساخت نمونه اولیه دیوار مرزی مکزیک آغاز شد +تصاویر

 

6 پیمانکار از سراسر آمریکا برای ساخت ۸ نمونه اولیه این دیوار‌ها انتخاب شده اند. قرار است بلندی این دیوار‌ها بین ۱۸ تا ۳۰ فوت و طول آن ۳۰ فوت باشد. چهار نمونه این دیوار‌ها قرار است با بتن و ۴ نمونه دیگر با مواد ساختمانی مختلف ساخته شوند.

 

دونالد ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات بار‌ها بر وعده خود مبنی بر ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک تأکید کرد و اصرار داشت که مکزیک را مجبور خواهد کرد خودش هزینه ساخت دیوار را بپردازد. رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور درخواست کرده است که بودجه‌ای را برای ساخت دیوار اختصاص دهد و سپس از مکزیک درخواست کند که این پول را به آمریکا بازگرداند. این درحالیست که مقامات مکزیک بار‌ها تأکید کرده اند که این کشور تحت هیچ شرایطی هزینه دیوار را پرداخت نخواهد کرد.

 

ساخت نمونه اولیه دیوار مرزی مکزیک آغاز شد +تصاویر
 
کارشناسان هزینه احتمالی ساخت این دیوار را ۳۸ میلیارد دلار برآورد کرده اند. وزارت امنیت داخلی آمریکا قرار است هزینه ساخت نمونه‌های اولیه دیوار‌ها را پرداخت کند. هزینه هر کدام از این نمونه‌ها ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.