موشکباران داعش توسط زیردریایی های روسی

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: مراکز گروه تروریستی داعش در دیرالزور با موشک های کالیبر از زیردریایی های «ولیکی نووگراد» و «کولپینو» وابسته به ناوگان دریای سیاه مستقر در دریای مدیترانه با شلیک های پیاپی دو آتشبار موشکی هدف گرفته شد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان ژنرال ایگور کوناشنکوف وزارت دفاع روسیه نوشت: دو زیردریایی روسی از حالت زیر آب در شرق مدیترانه مراکز داعش را در سوریه هدف قرار دادند.

شماری از مواضع گروه تروریستی داعش از جمله مقرهای فرماندهی، انبار مهمات، مراکز توقف خودروها و نفربرهای زرهی در غرب رودخانه فرات و استان دیرالزور با شلیک 10 موشک منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه نیز 11 مهر اعلام کرد که در حمله چهار روز پیش بمب افکن های روسی به مراکز این گروه تروریستی در شرق رودخانه فرات، 304 تروریست از جمله 40 داعشی از منطقه قفقاز روسیه کشته و بیش از 170 نفر مجروح شدند.

در جریان این عملیات نیز هفت فرمانده از جمله ابوالاسلام القزاقی شهروند قزاقستانی، هماهنگ کننده اقدامات گروههای تهاجمی داعش در منطقه فرات سوریه کشته شدند.

مهرماه سال 94 پس از موافقت پارلمان روسیه با درخواست رسمی سوریه، نخستین پرواز بمب افکن های روسی مستقر در پایگاه حمیمیم برای بمباران تروریست ها در ناآگاهی کامل غرب از برنامه ریزی های قبلی دمشق و مسکو آغاز شد.

در این مدت 28 هزار تروریست ضدسوری مورد حمایت خارجی در بمباران هواپیماها، بالگردهای روسی و موشکباران دریایی کشته شدند.