العبادی با کرد های عراق اتمام حجت کرد!

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، با تعجب‌آور خواندن اخبار برخی از رسانه‌ها درباره حمله ارتش به اقلیم کردستان عراق تاکید کرد هرگز احتمال جنگ علیه شهروندان این کشور وجود ندارد.

او در سخنانی در نشست خود با مسئولان و شخصیت‌های سرشناس انبار  تاکید کرد : هدف اصلی نیرو‌های امنیتی در هر نقطه از عراق حفظ جان شهروندان است. امروز امکان ندارد از نیرو‌های امنیتی برای سرکوب شهروندان یا تعدی به آنان استفاده کنیم. می‌خواهم درباره اخبار تعجب‌آور برخی از رسانه‌های کردستان عراق درباره بسیج نیرو‌ها برای حمله‌ای احتمالی صحبت کنم. از این اخبار واقعا تعجب می‌کنم. در ابتدا باید بگویم که ما تاکید کردیم هرگز احتمال جنگ علیه شهروندانمان در هر نقطه‌ای از کشور وجود ندارد، چه شهروندان کُرد و چه دیگر شهروندان. نیرو‌های امنیتی وظیفه محافظت از شهروندان در هر بخش از کشور را دارند. 

نخست وزیر عراق همچنین گفت همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق امری اشتباه بود و دولت عراق نیز پیش از برگزاری آن هشدار داده بود.

عبادی درباره اوضاع استان الانبار گفت: تروریسم هنگام ورود به عراق از اختلافات موجود بین گروه‌های مختلف عراقی استفاده کرد و جنایاتی را رقم زد، اما پس این فداکاری‌ها و پیروزی‌های بدست آمده، جایز نیست به مرحله قبل یعنی اختلافات برگردیم و من درباره آن هشدار می‌دهم. باید همگی با یکدیگر همکاری کنیم، زیرا این یک موضوع ملی است.