زمانی که عربستان لرزه به تنش افتاد و اعتماد به نفسش کم شد

نشریه آمریکایی فارن پالیسی ضمن اذعان تلویحی به توانایی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به ویژه جنبش انصار الله نوشت: حملات این جنبش باعث شده است ارتش سعودی کنترل و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

در حالیکه عربستان تلاش می کند در روزهای آینده در طول مرزها تنش آفرینی کند اما مقامات آمریکایی می گویند این تنش‌آفرینی‌ها باعث شده است ارتش سعودی کنترل و اعتماد به نفس خودش را از دست بدهد.

اسماعیل الشامی گزارشگر المسیره گفت: پس از ناکامی های اخیر ارتش سعودی در نجران و قبل از آن در دیگر جبهه های نجران و جیزان و عسیر طی سه سال گذشته، روزنامه فارن پالیسی آمریکا گزارشی با عنوان «نیروهای گارد ملی بار دیگر برای استقرار در مرزهای یمن آماده می شوند» منتشر کرد.

این روزنامه نوشت: این گام در اوج ادامه حملات حوثی ها به مرزهای سعودی صورت می گیرد .

فارن پالیسی افزود: مسئولان آمریکایی گفته اند حملات به مرزهای سعودی و حملات با موشک‌های بالستیک باعث شده است ارتش سعودی کنترل و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

این روزنامه تأکید کرد، عربستان برای اعزام بالگرد مجهز شامل انواع بالگردهای آپاچی و پیشرفته و دیگر بالگردها و تجهیزات جنگی در طول مرزهای جنوبی با یمن آماده می شود.

فارن پالیسی این اقدام سعودی را تنش آفرینی جدید عربستان در جنگ این کشور با یمن توصیف کرد.

این روزنامه نوشت: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است نیروهای گارد ملی از بالگردها برای حمایت از مرزها و زیرساخت‌های نفتی استفاده خواهند کرد.

این روزنامه تصریح کرد: حملات حوثی ها در مرز با سعودی ها و شلیک موشک های بالستیک در پاسخ به حملات مداوم هوایی هواپیماهای سعودی مورد حمایت آمریکا به هزاران غیرنظامی و بمباران مواضع حوثی ها در یمن صورت می گیرد.

فارن پالیسی در پایان نوشت: ارتش سعودی مدت زمان طولانی است که ناوگان بزرگی از بالگرد و هواپیماهای تهاجمی ساخت آمریکا در اختیار دارد اما قراردادهای جدید خرید بالگردها برای نیروهای گارد ملی اقدام مهمی است زیرا ضرورت دارد بین نیروهای گارد ملی و ارتش سعودی جداسازی شود زیرا نیروهای گارد ملی گزارش های خود را به طور مستقیم به پادشاه می دهند اما نیروهای مسلح زیر نظر وزارت دفاع عربستان قرار دارند.