علت سقوط هواپیمای جاسوسی آمریکاچه بود؟

سرویس بین الملل افکار نیوز - روزنامۀ وال استریت ژورنال با استناد به منابع نظامی آمریکا گفته است که هواپیمای بدون سرنشینی که ایران مدعی است هدف قرار داده، به دلیل نقص فنی سقوط کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل افکار نیوز به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی توضیحی در بارۀ نوع این هواپیما نداده، اما، سقوط آن را ناشی از نقص فنی اعلام کرده اند.
مقامات نظامی پنتاگون می گویند: پس از آنکه هدایت کنندگان این هواپیما از راه دور کنترل آن را از دست دادند، خود هواپیما در منطقۀ نامعلومی سقوط کرده است. دیروز مقامات نظامی آمریکا در افغانستان اعلام کردند که یک هواپیمای بدون سرنشین این کشور هفته گذشته در جریان یک عملیات تجسس در غرب افغانستان از کنترل خارج شد و سقوط کرد. مقامات ایرانی نیز اعلام کردند که هواپیمای سقوط کرده هم اکنون در اختیار آنان است و آسیب چندانی ندیده است.

مقامات آمریکایی می گویند، اگر چه ایران توانایی فنی بازتولید هواپیمای سقوط کرده را ندارد، اما، می تواند آن را به روسیه یا چین بفروشد. آلیاژ به کار گرفته شده در ساختن این هواپیما از اسرار نظامی آمریکاست که امکان می دهد توسط رادار ردیابی نشود. افزون بر این دوربین ها و دستگاه شنودی که در این هواپیما به کار گرفته شده اند از جمله اسرار نظامی آمریکا به شمار می روند.