ترامپ، کلینتون را به چالش طلبید!

 «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، گفت وی از پیروزی در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اطمینان دارد؛ اما امیدوار است «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات، نیز بار دیگر در انتخابات سال 2020 شرکت کند تا هر دو بتوانند شانه به شانه یکدیگر به رقابت بپردازند.

ترامپ در توییتی که روز گذشته منتشر کرد، آورده است: اخیرا از من پرسیده شد نظرم چیست که هیلاری کلینتون یک بار دیگر در انتخابات سال 2020 حاضر شود؟ به آنها پاسخ دادم امیدوارم او شرکت کند.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2016 موفق شد آرای «دیوار آبی» (شامل میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین) را به خود اختصاص دهد. البته کلینتون آرای مردمی بیشتری به دست آورد؛ اما آرای الکترال کالج ترامپ موجب پیروزی نهایی وی شد. ترامپ حتی مدعی تقلب انتخاباتی کلینتون شده بود؛ اما هرگز مدرک روشنی برای این ادعای خود ارائه نکرد.

تاجر میلیاردری که به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شده است، روز گذشته در یک توییت دیگر مدعی شد در همان ماه های اولیه ورود وی به کاخ سفید، نکات مثبت این اتفاق به خوبی مشهود بود. به عنوان مثال بازار بورس آمریکا رونق دوباره ای گرفت!

ترامپ در این باره گفت: از همان 8 نوامبر که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برگزار کردیم، عملکرد بورس آمریکا 25 درصد رشد یافت، نرخ بیکاری به پایین ترین سطح در 17 سال اخیر رسید و شرکت های زیادی به آمریکا بازگشتند. در مدتی که من رئیس جمهور شدم، آمریکا از افزایش ارزش سهام 5.2 هزار میلیارد دلار پول به دست آورد و رونق کسب و کار هم به رکورد جدیدی رسید.

هیلاری کلینتون نیز که عوامل بسیاری از جمله عملکرد جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، و دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوی آمریکا را در شکست خود دخیل می داند، به تازگی کتابی با عنوان «چه اتفاق افتاد» منتشر کرده و در آن به شرح وقایع انتخابات سال 2016 پرداخته است.