پارلمان کردستان عراق: بارزانی استعفا دهد

 «یوسف محمد» روز سه شنبه کناره گیری مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق از قدرت را خواستار شده و تاکید کرد که بارزانی در صورت استعفا از منصبش خدمت بزرگی به مردم کردستان خواهد کرد.

جریان ها و احزاب کرد مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق را به دلیل برگزاری همه پرسی یکجانبه و غیرقانونی زیر شدیدترین انتقادها قرار داده و عامل اصلی حوادث اخیر دراین منطقه معرفی کرده اند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در سرمقاله روز گذشته خود با عنوان « با تسلط نیروهای عراقی بر کرکوک حیثیت پیشمرگه بر باد رفت»، استعفای بارزانی از قدرت و شکست همه پرسی منطقه کردستان عراق را طی مرحله پیش رو پیش‌بینی کرد.

در این یادداشت آمده است: معلوم نیست عکس العمل مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق به ماموریت نیروهای مشترک عراقی در سیطره کامل بر کرکوک از جمله همه میادین نفتی، فرودگاه نظامی و پایگاه های نظامی این استان چه خواهد بود.

نویسنده مقاله افزود: مطمئنا بارزانی از این اتفاق شوکه شده و خود را در رویارویی با هجوم سهمگین نیروهای فدرال عراق تنها یافت، آن هم پس از اینکه حزب اتحادیه میهنی کردستان او را رها کرد؛ حزبی که شریک اصلی وی در حکومت منطقه کردستان است و خواهان تعویق برگزاری همه پرسی و بازگشت به گفت‌وگو با دولت مرکزی بغداد در خصوص همه مسائل تحت نظارت سازمان ملل شده بود و در همین حال آمریکایی‌ها و چه بسا اسرائیل هم بارزانی را تنها گذاشت.