رقابت پوتین با مجری زن مشهور/ عکس

«من کسنیا سوبچاک، 35 ساله که تمام عمر خود در روسیه زندگی و کار کرده ام، در مورد وقایع کشورم نمی توانم بی تفاوت باشم و نسبت به آنها احساس مسئولیت می کنم و با آگاهی از همه خطرات و دشواریهای نامطلوب پیش روی، تصمیم گرفته ام تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده روسیه شرکت کرده و گامی در جهت توسعه کشور بردارم. برغم برخی تلاشها برای تخریب من و استفاده از آن در جهت اهداف خاص، معتقدم که این اقدام هم به نفع مخالفان و هم به نفع جامعه خواهد بود. من نامزدی «مخالف همه» خواهم بود که صرفا بعنوان یک مجری تلویزیونی در انتخابات شرکت خواهم کرد.»

خانم مجری، رقیب پوتین می‌شود

به گفته سوبچاک، او نه تنها در انتخابات نامزد خواهد بود، بلکه صدای کسانی است که نمی توانند در این مبارزات شرکت کنند. وی وعده داد که ادعاها علیه سیستم موجود در روسیه، نظرات راستگرایان و چپگرایان و مشکلات مربوط به فساد مالی، عدم کنترل و ناتوانی دولت که مهمتر از اختلافات ایدئولوژیکی است، را به گوش مردم برساند.

این مجری تلویزیونی همچنین یادآور شد که قصد خویش برای شرکت در انتخابات را در ملاقات اخیر خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری در جریان یک مصاحبه در مورد زندگی پدرش، "آناتولی سوبچاک" که نخستین شهردار سنت پترزبورگ بوده و امسال 80 ساله شده است، را به اطلاع رئیس جمهوری هم رسانده است و چنین احساس کرده که این مسئله چندان مورد رضایت پوتین قرار نگرفته است. به گفته سوبچاک، رئیس جمهوری روسیه در واکنش به این مسئله تنها به او گفت: « هر کسی حق تصمیم گیری در این مورد را دارد و باید خود مسئولیت تصمیماتی که می گیرد را برعهده بگیرد.»

سوبچاک شانس واقعی برای پیروزی در انتخابات ندارد

به عقیده "الکساندر رازووایف" تحلیلگر اجتماعی، شرکت کسنیا سوبچاک در انتخابات تنها به نفع کرملین خواهد بود. برای اینکه او شانس واقعی برای پیروزی ندارد و کمتر کسی تردید دارد که ولادیمیر پوتین، در صورت شرکت در انتخابات، قطعا پیروز آن خواهد بود.

وی افزود: «سوبچاک که یکی از رهبران «جنبش بولوتون» است، در بهترین شرایط ممکن است موفقیت "میخائیل پروخوروف" مخالف سیاسی روسیه در سال 2012 را تکرار کند که فقط توانسته بود 8 درصد آراء را بدست آورد. و اگر سوبچاک واقعا در انتخابات شرکت کند، مواضع کرملین محکمتر شده و ثابت می شود که مخالفین در روسیه از حمایت مردمی برخوردار نیستند.»

به گفته وی، ضمن اینکه بیشترین شانس برای سمت نخست وزیری روسیه نیز در پایان انتخابات ریاست جمهوری متوجه "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو خواهد بود.

"آناتولی آکساکوف" رئیس کمیته امور مالی دومای دولتی روسیه نیز گفته است:«البته شرکت یک زن در انتخابات ریاست جمهوری جالب توجه خواهد بود. کسنیا سوبچاک، نامزدی غیرحزبی و جزو مخالفان غیرسیستماتیک است و از این لحاظ هم می تواند شرکت او مورد توجه برخی قرار بگیرد، ولی با این وجود هم، سوبچاک حداکثر ممکن است تنها یک الی 2 درصد آراء انتخاباتی را بدست آورد.