دسترسی نامحدود ایوانکا ترامپ به اطلاعات محرمانه دولت آمریکا

 «بن کاردین»، سناتور دموکرات ایالت مریلند، به عنوان یکی از چهره های بانفوذ کمیته روابط خارجی سنا در تلاش است دسترسی «ایوانکا ترامپ»، مشاور و دختر رئیس جمهور آمریکا، را به اطلاعات طبقه بندی شده این کشور محدود و یا حتی قطع کند.

این سناتور دموکرات نامه ای به «استیون منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا، نوشته و مراتب نگرانی خود را درباره فعالیت های تجاری ایوانکا ترامپ ابراز کرده است. به عقیده بن کاردین، ایوانکا هنوز تجارت بین المللی خود را در اختیار دارد و در طرح تامین مالی زنان کارآفرین در بانک جهانی نیز فعالیت می کند، این نگرانی وجود دارد که از اطلاعات طبقه بندی شده آمریکا برای پیش برد اهداف مالی اش استفاده کند.

در این نامه آمده است: به عنوان یک کارمند کاخ سفید، ایوانکا نباید از دفتر کار خود برای کسب منافع شخصی استفاده کند. بنابراین فکر نمی کنم مناسب باشد او در جایگاه یک وکیل عمومی، به این اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته باشد. تا زمانیکه وی از نام و موقعیت سیاسی خود برای تامین منافع مالی در بخش های مختلف تجاری استفاده می کند، این احتمال وجود دارد که اطلاعات طبقه بندی شده قربانی اهداف صندوق های مالی ایوانکا ترامپ شوند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نیز مبلغ 50 میلیون دلار در صندوق حمایت از زنان کارآفرین که از سوی دخترش ایوانکا اداره می شود، سپرده گذاری کرده است.

بن کاردین درباره این موضوع نیز ابراز نگرانی کرده و در یک توییت اعتراض آمیز نوشت: این اقدام دونالد ترامپ می تواند دیگر دولت های خارجی را نیز تشویق به سرمایه گذاری در صندوق ایوانکا ترامپ کند. این یک تبلیغات به سود کسب و کار دختر رئیس جمهور به شمار می آید.

 

انتهای پیام/

درخواست سناتور آمریکایی برای مسدود کردن دسترسی ایوانکا ترامپ به اطلاعات محرمانه