ملک سلمان: از وحدت و ثبات عراق حمایت می‌کنیم

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق که به عربستان سفر کرده، با «ملک سلمان»، یکشنبه (امروز)، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست هماهنگی میان دو کشور امروز آغاز شد و دو طرف درباره شیوه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و پیروزی‌های حاصل شده در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند.

شاه سعودی در این دیدار گفت: ما به برادرانمان در عراق برای پیروزیهایشان در نبرد با تروریسم تبریک می‌گوییم و تاکید داریم که از وحدت عراق و ثبات آن حمایت می‌کنیم.

وی افزود: آنچه که ما و عراق را به یکدیگر مرتبط می‌کند، تنها همجواری و منافع مشترک نیست بلکه ریشه‌های برادری، خون، تاریخ و سرنوشتی واحد است.امکانات زیادی که به کشور ما داده شده، ما را در مقابل یک فرصت تاریخی قرار داده است.

در این دیدار، نخست‌وزیر عراق و شاه سعودی یک یادداشت تفاهم برای تاسیس شورای هماهنگی میان دو کشور امضا کردند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، شنبه (دیروز)، در راس یک هیأت بلندپایه با بیش از 10 وزیر و مشاور دولتی وارد ریاض شد تا در مراسم امضای توافقنامه شورای هماهنگی سعودی - عراقی که قرار بود امروز برگزار شود، شرکت کند.

چند روز پیش، ملک سلمان در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق، با وی درباره روابط دوجانبه بغداد - ریاض در زمینه‌های مختلف و شیوه‌های تقویت و توسعه آن از طریق شورای هماهنگی سعودی - عراقی رایزنی کرده بود.

«رشدی العانی» سفیر عراق در عربستان در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» با اشاره به این مسئله گفت: روابط دوجانبه ریاض و بغداد پس از آغاز رسمی فعالیت این شورای هماهنگی شاهد توسعه زیادی خواهد بود.