حمایت جیمی کارتر از دونالد ترامپ

«جیمی کارتر»، رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز به حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت و گفت رسانه ها با ترامپ بدتر از هر رئیس جمهور دیگری رفتار کرده اند.

وی با اشاره به گزارش‌هایی که رسانه ها در خصوص سلامت روانی ترامپ منتشر کرده اند، اعلام کرد: من فکر می کنم رسانه ها با دونالد ترامپ بدتر از هر رئیس جمهور دیگری که من می شناسم، رفتار کرده اند. رسانه ها بدون داشتن هیچ تردیدی ادعا می کنند که ترامپ از نظر روحی مشکل دارد.

گزارشها حاکی از آن است که به جز رسانه ها، قانونگذاران و منتقدان ترامپ هم بارها صلاحیت دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا را زیر سؤال برده اند. با وجود اینکه «انجمن روان شناسی آمریکا» بارها اعلام کرده رفتار متخصصان بهداشت که در خصوص سلامت چهره های سرشناس کشور اظهارنظر می کنند، بسیار غیراخلاقی است، هزاران نفر از روانشناسان و روانپزشکان اوایل سال جاری میلادی در یک دادخواست نوشته بودند: «ترامپ یک بیمار روانی است و باید از قدرت برکنار شود.»

«زو لوفگرن»، نماینده دموکرات حوزه انتخابیه شانزدهم کالیفرنیا در ماه اوت پیشنهاد کرد که دونالد ترامپ یک آزمایش بهداشت روانی و جسمانی انجام دهد. «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا هم پیشتر سلامت روانی ترامپ را زیر سؤال برده و اعلام کرده بود که این رئیس جمهور می تواند کشور را به جنگ جهانی سوم بکشاند.

پیش از این هم کارشناسان دانشگاه ییل در ایالت کنتیکت آمریکا با برگزاری یک کنفرانس به بررسی وضعیت روانی رئیس جمهور این کشور پرداختند و گفتند دونالد ترامپ از نوعی تردید، هذیان و وسواس رنج می برد. این کارشناسان اعلام کردند که وظیفه اخلاقی آنها حکم می کند که جامعه را از وضعیتی که دونالد ترامپ در آن قرار دارد، آگاه کنند.