انهدام دو پایگاه مهم تسلیحاتی و آموزشی داعش/ نقشه

نیروهای اطلاعات بسیج مردمی و ارتش عراق در یک عملیات ویژه موفق شدند با نفوذ به مناطق اشغالی در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه، دو پایگاه تروریست های داعش را در صحرای غربی استان الانبار شناسایی کنند.

در ادامه نیروهای عملیاتی، اطلاعات مربوط به پایگاه های تروریستی داعش را در اختیار جنگنده های عراقی قرار دادند تا مرحله پایانی این عملیات با موفقیت به اتمام برسد؛ ساعتی بعد جنگنده های عراقی پایگاه های شناسایی شده داعش را هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: در حملات دقیق جنگنده های عراقی، دو پایگاه تروریست های داعش در صحرای غربی استان الانبار به طور کامل منهدم شدند.

وی افزود: براساس اطلاعات به دست آمده، حدود 43 تن از تروریست های داعش از جمله چند سرکرده ارشد میدانی گروه تروریستی داعش کشته و زخمی شدند؛ در این عملیات 15 خودروی نظامی ( مجهز به دوشکا) و انتحاری داعش منهدم شد.

این منبع میدانی با بیان این که در این عملیات چند انبار سلاح گروه تروریستی داعش منهدم شد، گفت: پایگاه های منهدم شده به مکانی برای آموزش  عناصر تروریستی داعش تبدیل شده بود.

وی افزود: گروه تروریستی داعش از این پایگاه های منهدم شده به عنوان اتاق عملیات، ارسال نیرو، تجهیزات و خودروهای انتحاری به سمت خاک سوریه  استفاده می کرد؛ جنگنده های عراقی در حومه گذرگاه القائم هم چند پایگاه داعش را هدف قرار دادند و منهدم کردند. در این عملیات هم 30 تروریست به هلاکت رسیدند.

بخش غربی استان الانبار و مناطق مرزی مشترک با سوریه ( گذرگاه القائم) یکی از آخرین مناطق تحت اشغال داعش در خاک عراق به شمار می آید. نیروهای عراقی درصدد هستند در گام نخست با انهدام پایگاه ها، گروه تروریستی داعش را در این محور فلج کنند و در نهایت عملیات پاکسازی مناطق آلوده را در دستور کار قرار دهند.