ناکامی ترامپ برای نابودی یک میراث‌ دیگر اوباما!

 به نظر می رسد که دونالد ترامپ همچنان برای از بین بردن میراث ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مصمم است و این مسئله علاوه بر میراث های مهم دوران اوباما شامل برنامه مراقبت های بهداشتی موسوم به اوباماکر، نام یک رشته کوه در آلاسکا را هم شامل می شود.

«دن سالیون»، سناتور جمهوری خواه آمریکا از آلاسکا در یک سخنرانی در کنفرانس سالانه «فدراسیون بومیان آلاسکا» اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مارس پیشنهاد کرده بود که نام رشته کوه «دنالی» به همان نام سابقش یعنی «مک کینلی» تغییر کند.

دن سالیون گفت: ترامپ به من نگاه کرد و گفت من شنیده ام که نام رشته کوه بزرگ آلاسکا را تغییر داده اند. بهتر نیست نامش را به همان اسم قبلی تغییر دهیم؟

دن سالیون افزود: در همین لحظه من و سناتور لیزا مورکوسکی از جا بلند شدیم و گفتیم: نه نه. نمی خواهیم نامش را تغییر دهیم.

گزارشها حاکی از آن است که باراک اوباما در سال 2015 نام بومی «دنالی» را به این رشته کوه در آلاسکا بازگرداند. این رشته کوه تا سالهای طولانی بوسیله بومیان این منطقه به نام «دنالی» خوانده می شد. این در حالیست که پس از ترور ویلیام مک کینلی، رئیس جمهور پیشین آمریکاست، نام مک کینلی در سال 1917 به طور رسمی بر روی این کوه گذاشته شد. تغییر نام مک کینلی به دنالی از سوی باراک اوباما برای ادای احترام به بومیان آلاسکا انجام شد.

دونالد ترامپ در ماه های نخست ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی وعده داد که نام این رشته کوه را به مک کینلی بازمی گرداند. وی در یک پیام توییتری این اقدام باراک اوباما را توهین به ایالت اوهایو خواند که ویلیام مک کینلی در آن متولد شد. ترامپ در حساب توییتر خود نوشته بود: رئیس جمهور اوباما می خواهد پس از بیش از 100 سال نام رشته کوه مک کینلی را به دنالی تغییر دهد. این یک توهین به ایالت اوهایو است. من نام آن را بازمی گردانم!